Kapitel 33-. Skype without Hype

Mamma viftade bara avböjande med handen och drog med mig till första bästa Taxi.
"Gud! Inget privatliv eller?" Sa hon frustrerat och angav våran adress till taxi chaufören.
"Nä mamma, inget privat liv." Mumlade jag och kollade upp mot den brännheta solen.
JUSTIN
*RIIIIIING! RIIING!*
Mobilens ringsingal gnällde i mina öron. Jag tog snabbt upp den och
svarade.
"Jehds...heej?" Sa jag och svamlade lite.
"Haha! Inte vaken än eller?" Skrattade Sony i andra änden. Jag satte mig snabbt upp.
Hennes skratt. Och röst.
Bilar tutade nere på New Yorks gator.
"Jo det är jag väll." Sa jag och gnuggade mig i ögonen med min fria hand-
"Klockan är 11. På morgonen alltså. Vi har sovit för länge.." Sa hon lent i luren.
"Ähum... Ska jag komma?" Svarade jag och ställde mig bredvid fönstret.
När fánsen fick syn på mig fick de spratt. Kanske eftersom att jag inte hade någon över del på mig. Underdelen såg de inte, vilket var tur.
"Nja.. Kan vi inte gå ut ikväll? Skulle helst vilja slappa idag." Sa Sony gäspandes.
"Okej. Ses ikväll. Love you." Viskade jag.
"Love you too." Svarade hon och la på. Vad ska jag göra idag då?
Chaz och Ryan hade oturligtvis redan åkt, utan att jag visste om det. De var väl sura för något. Bara det inte hade med Sony att göra.
SONY
Jag vankade av och an i rummet tills jag bestämde mig för att logga in
på skype.
Zayn var inne. Hayle också. Jag öppnade en chatt med henne.
(Kursiva Hayle, Tjocka Sony)
Heey Hayles
Hej
Vad gör du då? :P
Inget
Varför så stel?
Inget.
Berätta.
Nej...
Berätta NU!
Asså.. jag o Zayn är tillsammans nu. Respektera det nu.
Jaha.. Jag har en annan kille nu iaf.
Jaha och det är?
Nä det är en hemlighet ;)
Sjyst att inte berätta för sin bästis.
HAYLEEES gick offline.
Mamma viftade bara avböjande med handen och drog med mig till första bästa Taxi.
"Gud! Inget privatliv eller?" Sa hon frustrerat och angav våran adress till taxi chaufören.
"Nä mamma, inget privat liv." Mumlade jag och kollade upp mot den brännheta solen.
*RIIIIIING! RIIING!*
Mobilens ringsingal gnällde i mina öron. Jag tog snabbt upp den och
svarade.
"Jehds...heej?" Sa jag och svamlade lite.
"Haha! Inte vaken än eller?" Skrattade Sony i andra änden. Jag satte mig snabbt upp.
Hennes skratt. Och röst.
Bilar tutade nere på New Yorks gator.
"Jo det är jag väll." Sa jag och gnuggade mig i ögonen med min fria hand-
"Klockan är 11. På morgonen alltså. Vi har sovit för länge.." Sa hon lent i luren.
"Ähum... Ska jag komma?" Svarade jag och ställde mig bredvid fönstret.
När fánsen fick syn på mig fick de spratt. Kanske eftersom att jag inte hade någon över del på mig. Underdelen såg de inte, vilket var tur.
"Nja.. Kan vi inte gå ut ikväll? Skulle helst vilja slappa idag." Sa Sony gäspandes.
"Okej. Ses ikväll. Love you." Viskade jag.
"Love you too." Svarade hon och la på. Vad ska jag göra idag då?
Chaz och Ryan hade oturligtvis redan åkt, utan att jag visste om det. De var väl sura för något. Bara det inte hade med Sony att göra.
Jag vankade av och an i rummet tills jag bestämde mig för att logga in
på skype.
Zayn var inne. Hayle också. Jag öppnade en chatt med henne.
(Kursiva Hayle, Tjocka Sony)
Heey Hayles
Hej
Vad gör du då? :P
Inget
Varför så stel?
Inget.
Berätta.
Nej...
Berätta NU!
Asså.. jag o Zayn är tillsammans nu. Respektera det nu.
Jaha.. Jag har en annan kille nu iaf.
Jaha och det är?
Nä det är en hemlighet ;)
Sjyst att inte berätta för sin bästis.
HAYLEEES gick offline

Jaha. WHAT TO DO NOW? Jag reste mig upp och kollade på mig själv i min långa spegel.
Jag kunde precis se hela min kropp.
I 7:an hade jag bantat. Då menar jag verkligen hård bantat. Det hade slutat med anorexi.
"Sony? Kan du komma ett tag!" Ropade mamma från vardagsrummet.
Jag öppnade dörren och sprang till fotöljen där jag hoppade ner.
"Mhm?" Sa jag bara och kollade mot tv:n där 'Desperat Housewifes' visades.
Mamma stängde av för att få hela min uppmärksamhet.
"Kuk ringde, och ville att du skulle till studion imorgon. Ni ska släppa ditt album i övermorgon, så allt måste
vara klart och redo. Du ska vara där klockan 6."
"6?! Mitt sommarlov!" Skrek jag och kollade förtvivlat på henne medans jag drog fram handflatorna.
Tumblr_lxjx6fnecf1qhaauho1_500_large
"Ja. Om du ska bli känd så får du ta och vänja dig." Sa hon bara och satte på tv:n igen.
Jag gick surt därifrån mot mitt rum.
"Kärring..."  Muttrade jag innan jag stängde dörren.
Whoop! 6 kommentare & nästa kapitlaa! ;)

Kommentarer

Anonym skriver:

uhh va bra

Datum: 2012-02-22 - Tid: 18:10:32 -


Anonym skriver:

aaaaas bra!!

Datum: 2012-02-22 - Tid: 18:36:24 -


Anonym skriver:

Braa!! :3

Datum: 2012-02-22 - Tid: 18:48:18 -


Hanna skriver:

Nice!!!!

Datum: 2012-02-22 - Tid: 18:59:40 -


Becca skriver:

Awsome!

Datum: 2012-02-22 - Tid: 20:37:14 -


olivia skriver:

Jätte bra ! Skriv meer :3 <33

Datum: 2012-02-22 - Tid: 21:25:32 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Sanna skriver:

kuk? Hmm hur har du tänkt med det namnet? :O (Inte läst novellen så länge?

Datum: 2012-11-07 - Tid: 00:34:38 - URL: http://nattstad.se/whitemoon


Sanna skriver:

kuk? Hmm hur har du tänkt med det namnet? :O (Inte läst novellen så länge)

Svar: Han heter så? :)
MyyBieberStoory

Datum: 2012-11-07 - Tid: 00:36:39 - URL: http://nattstad.se/whitemoon


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback