Kapitel 32-. That w(b)itch..

Mamma hade bestält 1:a klass. Det förvånade mig inte. Jag stoppade in hörsnäckorna i öronen
och satte på musiken. 'Love me' började spelas.
Justin då. Han hade lagt till en spellista på min iPod som hette 'My favorites xP <3'
Jag log åt mig själv och kollade ut över Mexiko som låg flera meter under oss nu.
Hej då Mexiko, hej New York!
INNAN GABBIE OCH PEARL ÅKTE:
Mamma hade stressat upp mig i onödan. Eftersom att jag hade privat-plan, hade jag ju ingen tid att
passa.
Den kommer när jag behöver, inte att jag ska komma när den behöver.
Jag gick mot gate'n och möttes av Gabbie. Fan! Jag hade glömt att hon skulle åka hem med mig.
Faktiskt så hade jag trott att hon skulle åka hem tidigare.
"Justin." Sa hon och gick in.
"Gabbie." Svarade jag tillbaka och fortsatte mot flygplanet. Den här resan skulle vara lååång.
-
"Asså hur kunde du dumpa mig?! För den där!" Skrek Gabbie även fast hon satt
framför mig. Jag pekade irriterat på örat och sedan ut igen.
Bara att ignorera henne.
"Hallå?! Jag pratar faktiskt med dig!" Sa hon och skakade ivrigt på huvudet. Flygvärdinnan borde inte ha
gett Gabbie alkohol. Det stank och gjorde henne känslosam.
"Gabbie, jag vill inte ta mitt privatliv med dig." Sa jag bara och kollade ner på havet.
"Jaha!" Svarade hon ilsket. Hon fräste nästan det ur sig eftersom att jag fick spott i ansiktet, men det var
inte därför. Hon hade spottat mig i ansiktet.
Jag tog upp en servett som låg på bordet bredvid min hamburgare och torkade av hennes saliv på min kind.
Nu kommer jag ju stinka alkohol, vilket kommer få mamma att gå upp i taket! Tänkte jag irriterat och kollade ut genom fönstret igen när mobilen vibrerade på bordet.
Jag tog upp den och klickade upp meddelandet.
"Hur går det? Åkte häxan med eller? Haha! XX Sony" Stod det på sms:et. Jag log åt sms:et
och klickade på svara.
"Såklart hon gjorde! Fattar inte varför.. Ses i NY babe. XOXO Justin"
Mamma hade bestält 1:a klass. Det förvånade mig inte. Jag stoppade in hörsnäckorna i öronen
och satte på musiken. 'Love me' började spelas.
Justin då. Han hade lagt till en spellista på min iPod som hette 'My favorites xP <3'
Jag log åt mig själv och kollade ut över Mexiko som låg flera meter under oss nu.
Hej då Mexiko, hej New York!
INNAN GABBIE OCH PEARL ÅKTE:
Mamma hade stressat upp mig i onödan. Eftersom att jag hade privat-plan, hade jag ju ingen tid att
passa.
Den kommer när jag behöver, inte att jag ska komma när den behöver.
Jag gick mot gate'n och möttes av Gabbie. Fan! Jag hade glömt att hon skulle åka hem med mig.
Faktiskt så hade jag trott att hon skulle åka hem tidigare.
"Justin." Sa hon och gick in.
"Gabbie." Svarade jag tillbaka och fortsatte mot flygplanet. Den här resan skulle vara lååång.
-
"Asså hur kunde du dumpa mig?! För den där!" Skrek Gabbie även fast hon satt
framför mig. Jag pekade irriterat på örat och sedan ut igen.
Bara att ignorera henne.
"Hallå?! Jag pratar faktiskt med dig!" Sa hon och skakade ivrigt på huvudet. Flygvärdinnan borde inte ha
gett Gabbie alkohol. Det stank och gjorde henne känslosam.
"Gabbie, jag vill inte ta mitt privatliv med dig." Sa jag bara och kollade ner på havet.
"Jaha!" Svarade hon ilsket. Hon fräste nästan det ur sig eftersom att jag fick spott i ansiktet, men det var
inte därför. Hon hade spottat mig i ansiktet.
Jag tog upp en servett som låg på bordet bredvid min hamburgare och torkade av hennes saliv på min kind.
Nu kommer jag ju stinka alkohol, vilket kommer få mamma att gå upp i taket! Tänkte jag irriterat och kollade ut genom fönstret igen när mobilen vibrerade på bordet.
Jag tog upp den och klickade upp meddelandet.
"Hur går det? Åkte häxan med eller? Haha! XX Sony" Stod det på sms:et. Jag log åt sms:et
och klickade på svara.
"Såklart hon gjorde! Fattar inte varför.. Ses i NY babe. XOXO Justin" Skickade jag iväg.
Om 12 timmar skulle vi få träffas eftersom att resan tog 6, och sen ska vi sova.
-
Planet landade försiktigt på New York Airport.
När jag gick ner för trappan blåste det varmt. Ja, eller varmt och varmt. Det är ju trotsallt Juli.
Det stod två bilar på flygbanan, så att jag skulle slippa trängas med pap'z och fáns.
"Hej gubben!" Sa mamma glatt och kramade om mig.
Hon kollade på Gabbie som bara himlade med ögonen och gick till sin bil. Jag hade bett om varsin.
"Hur har du-.. Justin? Varför luktar du sprit?" Frågade hon och la händerna på midjan och ga mig den där
'Säg-sanningen-annars-blicken' som bara mammor kan ge.
"Gabbie drack och sen.. ehh.. kysste hon mig på kinden. På flyget asså." Hasplade jag ur mig
och satte mig snabbt i bilen.
Mamma hoppade in och satte sig bredvid mig. Bilen började rulla mot NY City och till vårt hotell, min säng.
"Jaha, men jag trodde ju att ni var ovänner eller hur man ska kalla det?" Sa hon och kollade på mig med en grop mellan ögonbrynen. Jag ryckte bara på axlarna och kollade ut.
Snart skulle alla turneér börja, jag och Sony skulle vara ifrån varandra... Jag kunde inte ens tänka tanken.
"Sony! Upp nu!" Gallskrek mamma i mitt öra.
"Chill mamma!" Skrek jag och tog mitt handbagage. Det var morgon här i New York nu men New York Airport
var lika proppfull för det.
"Ehh.. Där är en taxi! TAXIIII!!!" Skrek mamma och sprang fram till samma Taxi som en
annan man sprang fram till.
Det blev en lång fejd men tillslut vann mannen.
"Jävla system vi har nu för tiden.." Muttrade mamma och tog en klunk vatten. Jag skrattade till
och kollade sedan runt omkring lite.
Det stod en massa pap'z runt mig och fotade från olika håll. Varför?
Aha. Just det. Jag var ju 'känd' nu! Jag log och vinkade mot kamerorna vilket fick alla att vakna till
liv och springa fram till mig.
"Hur går det med albumet?! Sony! Le Sony! Kolla hit! Är det din mamma?! Är du stolt över din dotter?"
Skrek de i mun på varandra.
Mamma viftade bara avböjande med handen och drog med mig till första bästa Taxi.
"Gud! Inget privatliv eller?" Sa hon frustrerat och angav våran adress till taxi chaufören.
"Nä mamma, inget privat liv." Mumlade jag och kollade upp mot den brännheta solen.
KOMMENTERA!

Kommentarer

Becca skriver:

Guud va mkt jag älskar din novell! MEEEEER

Datum: 2012-02-21 - Tid: 22:26:48 -


Carmen skriver:

Jag älskar varenda kapitel du gör eller vad man ska kalla det. Om du någonsin skriver en bok, du kommer tjäna miljoner! Du vet inte hur mycket alla de här kapitlen gör min dag. <33

Datum: 2012-02-21 - Tid: 23:24:10 -


Hanna skriver:

AWESOME!

Datum: 2012-02-22 - Tid: 06:51:21 -


olivia skriver:

Jätte bra. Skriv mer:) <3

Datum: 2012-02-22 - Tid: 11:19:47 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Anonym skriver:

mer nu snälla <3

Datum: 2012-02-22 - Tid: 16:46:22 -


felicia skriver:

nä kommer nästa :D <3

Datum: 2012-02-22 - Tid: 19:36:09 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback