Kapitel 3-. Never

"Nej faktiskt. Snälla var vänlig och gå! Eller nej, jag gör det!" Röt hon och slängde av sig solglasögonen
för att hoppa ner i vattnet.
Jag måste förklara för henne.. Tänkte jag och kollade mot hennes håll.
Jag sjönk långsamt ner i soffan när vi var hemma.
Ögonlocken var jätte tunga så jag slog ner de och somnade.
-
"Mat!" Ropade pappa från köket. Jag slog upp ögonlocken och sprang till köket.
Gud så hungrig jag var.
Jag slog mig ner vid köksbordet och började skyffla in ris och korvgryta i munnen.
"Värst vad du var hungrig då!" Sa Dan retsamt när han satte sig ner.
Jag skulle precis svara men kom på att jag hade munnen full av korv och ris.
Mamma hällde upp ett glas mjölk åt mig som jag svalde ner innehållet i munnen med.
När vi hade ätit upp skulle jag precis gå in på mitt rum innan mamma stannade mig.
"Du plockar in disken idag." Sa hon snabbt och kollade strängt på mig.
"Neeeej!" Sa jag och axlarna sjönk ner.
"Sony Mariah Tree! Nu!" Sa hon och slog ner handen i bordet.
Jag suckade och började plocka in disken i diskmaskinen.
När jag var klar så gick jag snabbt in på mitt rum för att intre bli stoppad igen. Mobilen var laddad så jag satte på den.
Jag kollade på sms inkorgen och stönade till av innehållet. 'Du har 0 meddelanden i inkorgen.'
Sängen var obäddad men såg ändå inbjudande ut.
Jag kollade på klockan och såg att den var 20.00.
Lika bra att gå och lägga sig... Tänkte jag trött och gick in i badrummet för att fixa
till mig för natten.
"Godnatt!" Sa jag snabbt och stängde dörren för att sjunka ner i min säng.
Jag drog täcket tätt intill min kropp och slog ner ögonlocken för att några minuter senare,
somna.
Jag kunde inte få henne ur tankarna. Bodde Sony här? Kenny och jag hade följt efter henne
när hon och Isabelle lämnade stranden.
Jag slog mig ner på sängen och tog upp telefonen för att beställa room service.
Fick bli spagetti med köttfärsås.
Det knackade hårt på dörren så jag trodde att det var servitrisen.
Jag gick med snabba steg mot dörren och magen kurrade högt. Jag öppnade dörren och möttes
av en skrikandes tjej.
"OMB! D-d-det är J-jjustin biiiieber!!" Skrek hon och hoppade upp och ner.
Jag stoppade henne och gav henn lite autografer.
Nör jag skulle stänga såg jag servitrisen med min mat så jag öppnade igen och gav honom dricks.
Maten åkte snabbt ner till min mage. Jag tog ett glas läsk och svalde det tillsammans med
en klump spagetti.
-
När allt var upp ätet så slängde jag mig i soffan och satte på MTV.
Dörren öppnades och mamma kom in. Hon slog sig ner bredvid mig och pustade ut.
"Jobbig dag?" Frågade jag men släppte inte blicken från tv:n.
"Mhm.. Vad har du gjort då?" Frågade hon och reste sig upp ur soffan.
Jag ryckte på axlarna och gäspade stort.
"Hur kan du vara trött?" Sa hon och la handen på midjan. Jag flinade stort
oxh ryckte på axlarna.
"Gå och lägg dig." Sa hon och lämnade vardagsrummet. Jag följde hennes exempel och
gick in i mitt rum.
Kläderna åkte lätt av och jag hoppade ner under mitt täcke. Ögonen sved av att jag var så
trött så jag blundade och somnade sekunden efter.
"Sony! Upp och hoppa!" Ropade Dan från andra sidan dörren.
Jag suckade och slängde en blick på klockan som visade halv 9. Vad skulle jag upp nu för?!
Solen lyste igenom mina draperier och jag reste mig långsamt upp och lunkade fram till dörren.
"Varför ska jag upp?" Frågade jag buttert och la armarna i kors över bröstet.
"För att vi ska på utflykt" Svara Isabelle och gick runt med sin lilla 'rese' väska.
"Jag följer inte med!" Skrek jag till mamma.
Hon kollade på mig med rynkad panna men insåg att det inte ver någon idé att göra
mig förbannad.
Hon nickade och jag gick tillbaka in på mitt rum för att somna om.
-
*KNACK, KNACK*
Dörren knackade högt. Jag suckade och reste mig långsamt upp för att börja gå mot dörren.
När jag gick förbi spegeln såg jag att mitt hår såg ut som ett
fågelbo. Jag kammade det snabbt med fingrarna och fortsatte sedan ut till hallen.
Dörren knackade igen.
"Jaja." Sa jag och öppnade den långsamt för att sedan mötas av ett stort leénde.
"Hey Sony.." Sa han och andades långsamt ut.
Ohohoh! :S What will happen?!
Haha nä men 6 kommentarer innan next chapter!! :P <3

Kommentarer

Anonym skriver:

jättebra :D

Datum: 2012-02-02 - Tid: 18:28:01 -


Jossan skriver:

Jättebra!! Nästa del nuuu

Datum: 2012-02-02 - Tid: 18:59:30 -


Ilma ^^ skriver:

sjukt bra <3

Datum: 2012-02-02 - Tid: 20:14:05 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Anonym skriver:

Aa det är nog justin hon träffar;(

Datum: 2012-02-02 - Tid: 20:23:19 -


Jennifer skriver:

Helt awsome ju!!

Datum: 2012-02-02 - Tid: 20:37:49 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback