Kapitel 21-. Resturant

"Våning 24, rum 279!" Sa Gabbie och räckte fram ett kort.
Jag log mot henne och kollade ut
ur fönstret som hade utsikt mot poolen. Jag såg någon jag kände igen. Var det... Sony?
Nej det är det inte. Det kan det inte. Hon är hemma i New york...
Jag sträckte ut mig över hela soffan och satte på tv:n.
"Vad ska vi göra nu då?" Sa Gabbie som kom in i rummet eter att ha bett en städare att packa upp.
Jag ryckte på axlarna och hoppade upp ur soffan och gick ut ur lägenheten.
När jag kom in i korridoren hörde jag en bekant röst. Sony!
Jag kollade ditåt men hon stod med ryggen mot mig. Hon hade bikini och utsläppt
hår, vackrare än någonsin.
"Sony!" Ropade jag glatt. Hon vände sig förskräckt om och när hon såg att det var jag
så hoppade hon bokstavligen in i rummet.
Juste Justin, du är den elaka nu. Jag bestämde mig för att försöka ignorera
henne under resan.
Dels för att hon också hade gjort fel och dels för Gabbie's skull. Hon skulle få min uppmärksamhet
hela semestern om det var det hon behövde.
-
Senare på kvällen bjöd jag med Gabbie ner till resturangen på hotellet. Hon hade på sig en svart klänning och rött
läppstift.
Hon såg riktigt vacker ut för att vara ond. Eller, hon var inte direkt ond men hon hade tagit
min flickvän och min oskuld.
"Vad vacker du är." Sa jag och kysste henne på kinden. Ingen känsla.
"Läpparna!" Sa hon och putade med läpparna.
Jag kysste de lätt för att inte få läppstift på mina läppar. Ingen känsla.
Jag grabbade tag i hennes hand och gick mot hissen.
I hissen stod också Sony och hennes mamma. Jag ställde mig bakom henne och kollade på henne
hela tiden, vilket gjorde Gabbie förbannad.
"Visst älskaaaar du mig Justiiiiin?" Sa hon högt och tydligt.
Jag suckade och nickade.
"Va? Jag hörde inte??" Sa hon och kollade bitchigt på Sony's rygg. "Ja." Mumlade jag fram.
Hon log triumferade och till min räddning, plingade det till.
Sony lämnade hissen lika snabbt som Gabbie. Jag gick ut med långsamma steg men blev stoppad av Sony's mamma.
"Justin. Du har redan krossat henne tillräckligt. Varför ska du utnyttja en tjej för att du är ensam?" Frågade hon
lent.
"Jag utnyttjar henne inte." Svarade jag bittert. Hon log och släppte min arm innan hon gick till sitt och Sony's bord.
Sony kollade ner på sina fingrar och mötte inte min blick under hela
middagen, hur mycket jag än försökte.
Att Justin var här sved. Ordentligt.
Jag petade i maten och tog en klunk vatten innan jag tog en tugga av det lilla som var kvar.
"Sony, strunt i honom. Han är en idiot." Sa mamma och rynkade på näsan.
Jag log mot henne och skrapade sedan upp maten.
-
"God natt!" Sa jag till mamma som satt och kollade på tv.
"God natt." Svarade hon utan att vända bort blicken rån "90210" Jag som trodde
det var för tonåringar?
Jag gick in i rummet och stängde till dörren. Det var så fruktansvärt varmt så jag
gick och öppnade balkongdörren.
Varför inte gå ut lite? Tänkte jag och gick ut. Jag lutade mig mot räcket och andades in den
svala luften.
Hoppas ingen paparazzi fotar mig nu i min töntiga pyjamas.
"Sony?" Hörde jag en röst säga. Jag kollade förskräckt år höger och sen åt
vänster.
Justin stod på en balkong som låg några balkonger bort. Jag kollade surt på honom och skulle
precis gå in igen när han stoppade mig.
"Gå inte!" Sa han förskräkt. Jag stannade och satte pekfingret framför munnen i hopp om
att han skulle vara tyst.
"Poolen om 15 minuter." Sa han bara och gick in. Toppen! Nu var jag ju TVUNGEN att gå ner
till poolen.
Sådär ja! Kapitel kommer imorgon igen! :3

Kommentarer

Hanna skriver:

Ahh vad spännande!!Vad kommer Justin säga?

Datum: 2012-02-13 - Tid: 06:38:30 -


Anonym skriver:

Jävligt bra

Datum: 2012-02-13 - Tid: 07:58:02 -


Jossan skriver:

Jättebra!!!!!!!

Datum: 2012-02-13 - Tid: 09:12:07 -


olivia skriver:

Jag älskar novellen !!! Skriv mer NUUUUU !! <3333

Datum: 2012-02-13 - Tid: 11:51:31 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Anonym skriver:

fyfan vad bra när kommer nästa kapitel jag längaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!:)

Datum: 2012-02-13 - Tid: 15:57:39 -


Anonym skriver:

Skitbra! skriv meeeer, du är grym!

Datum: 2012-02-13 - Tid: 18:43:44 -


felicia skriver:

snälla skriv meeeeeeeeeeer asså jag älskar dina noveller!! <333 :D

Datum: 2012-02-13 - Tid: 19:35:20 -


Alexandra skriver:

Super bra! :D

Datum: 2012-02-13 - Tid: 21:03:25 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback