Kapitel 17-. Hospital PART 2

"Även fast man är medvetslös, reagerar hjärnan på omgivningen." Sa en doktor vänligt till mig och
rullade ut mig tillbaka till mitt rum.
Han sa det där istället för att säga "Du är den som är orsaken till att hon ligger här. Omgivningen av DIG klarar
hon inte av!"
Jag la mig ner i sängen och dränkte mig själv med tårar. Mitt liv var slut.
Att vara hemma igen var hemskt. Chaz och Ryan hade ju försökt hitta på saker.
Bio,Bowling,Empire State Building men det ända jag gjorde var att ligga i sängen, och göra så att min mun höll
tyst, och sova.
Jag sov dag ut och dag in. Det måste ha gått en vecka nu utan resultat. Mitt liv var
en hög av skit.
-
"Justin, du måste äta innan intervjun!" Skrek mamma på mig.
Hon hade fått fnatt av allt det här. Men det var ju trotsallt mitt fel.. Men Sony skulle inte förlåta mig
så lätt.
Om hon ens vaknade. Mamma slog upp gardinerna och jag kisade. Soljuset var för mycket
för mina ögon.
Jag sprang in i badrummet och satte på duschen. Det var en lång dusch.
När jag kom ut var jag tacksam över att mamma hade lagt fram kläder och lite frukost. Jag klädde
på mig och åt upp frukosten.
När jag väl hade fått i mig den så märkte jag hur hungrig jag egentligen var.
"Kom nu!" Ropade hon från hallen. Jag gick med tunga steg dit och satte på mig ett par solglasögon och mina
skor.
Utanför hotellet vimlade det av pap'z och fans. Mina öron var inte vana vid så högt ljud
så jag rentutsagt sprang in i bilen.
När mamma var inne räckte hon över en vattenflaska och en alvedon till mig som jag svalde snabbt.
Jag klunkade i mig hela vattenflaskan och slängde ut den genom fönstret.
Någon Belieber kunde få den.
"Justin! Tänk på naturen." Sa mamma strängt och tog upp sin mobil för att ringa till någon.
"Hey Scooter. Ja han har ätit. Ehum... 2 Kvarter bort kanske. Okej. Då ses vi. Mm.. Hej!"
Hon lade ner sin mobil i väskan igen och kollade ut genom fönstret igen, med en belåten suck.
-
"Ni lyssnar på Z100 New Yooooork. Och vi har ingen minder än Justin Bieber med oss!" Sa Kate som
var programledaren. Vi kände varandra vid det här laget.
"Wazzaaaaaaaaaa?!" Skrek jag ut i mikrofonen och sträckte ut tungan. Hon skrattade åt mig och rättade till
hörlurarna.
"Så Justin! Tjejer?" Sa hon och höjde flörtigt på ögonbrynen. Jag fuktade läpparna och lutade mig
fram mot micken.
"Det fanns en tjej. Men..." Sa jag men slutade prata.
"Meeen?" Frågade hon leéndes.
"Ingen kommentar." Sa jag bara snabbt och kollade ner i mitt glas med vatten.
-
"Okey guys! Då var det slut för den här gången!" Sa hon i micken och drog sedan av sig hörlurarna.
Jag följde hennes exempel och reste mig upp.
"Ta hand om dig kiddo." Sa hon och drog in mig i en kram. En lång. Jag kände mig så
trygg i Kate's närvaro.
Hon var inte som de andra journalisterna. Hon frågade inte om privata saker.
"Så Justin.." Sa mamma förnurligt med ett leénde på läpparna.
Jag lade huvudet tungt på hennes axel och blåste in i hennes öra för att få henne att fortsätta.
"Vad sägs om Mc'donalds?" Frågade hon och lade handen runt min midja.
Det är ju klart att jag fattar vinken.
Hon vill få mig att äta. Men jag var hungrig så visst. Jag nickade och log mot henne innan jag drog upp mobilen
och tweetade.
"Sorry guys for no tweets. Busy people." och "Just been @ Z100. Love ya @KateAple!!!"
Mamma beställde åt mig såfort vi var framme vid Mc och jag var inte förvånad.
Såklart hade hon tagit det onyttigste, Bic Mac CO. Jag suckade
men tog en stor tugga av hamburgaren. Det smakade bara papper i min mun, men jag gjorde det för mammas
skull.
Ryan och Chaz hoppade på mig såfort vi var hemma.
"Säg det Chaz!" Skrek Ryan och kollade på Chaz. Båda två hoppade upp och ner.
"Säg vad?" Frågade jag och tog av mig skorna.
"Sony är vaken!!!!!!" Skrek de glatt i munnen på varandra.
Wehuu! Bara Jb's perspektiv. 1st time! :D
Vad tycks?
Kramiss<3

Kommentarer

Anonym skriver:

ååååååh så bra kommer det ett till kapitel i kväll??

Datum: 2012-02-11 - Tid: 21:10:21 -


Anonym skriver:

jättebra! ;D

Datum: 2012-02-11 - Tid: 21:13:21 -


Anonym skriver:

Super bra <3333

Datum: 2012-02-11 - Tid: 21:39:23 -


Becca skriver:

Kommer det komma ett till kapitel ikväll?:) jätte bra!!

Datum: 2012-02-11 - Tid: 21:54:48 -


Jossan skriver:

Jättebra!! Kmr det mer ikväll? :D

Datum: 2012-02-11 - Tid: 22:04:45 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback