Kapitel 1-. Life sucks

Jag vaknade av att solen lös igenom mina draperier. Helvete. Tänkte jag surt
och tog upp mobilen för att kolla hur mycket klockan var.
Den var 12.
"Sony! Är du uppe?" Ropade mamma från köket.
"Ja!" Skrek jag surt tillbaka och satte mig upp i sängen för att granska mitt rum.
Dörren öppnades och mammas ansikte dök in med en rynkad panna.
"Sony, gumman, idag får du ta och städa. Det ser ut som en jordbävning här." Sa hon och snörpte irriterat
på munnen.
Jag blängde surt på henne och reste mig upp för att knuffa ut henne ur rummet.
Det var inte direkt något stort rum men det var bra nog att sitta i under ett helt sommarlov.
Hoppas jag ruttnar och dör. Tänkte jag med ett flin på läpparna.
Jag kollade på spegeln som stod lutad mot min vägg. Under mina ögon såg jag mörka påsar.
Så lite hade jag väll inte sovit? Jag menar, i New York låter det ju natten lång.
Jag tog på mig lite kläder och drog handen genom håret innan jag lämnade mitt rum.
Resten av lägenheten var
städad och väl inredd i gämförelse med mitt stökiga rum. Jag gick mot kylskåpet och
tog ut Juice paketet.
"Sony ta ett glas.." Muttrade pappa från sin kaffekopp.
Jag suckade ock öppnade en av luckorna för att ta ut ett glas att häla den svala juicen i.
Jag satte mig ner bredvid pappa som satt och fingrade med sin mobil.
Han hade äntligen skaffat en iPhone efter alla år med hans gammla Nokia.
"Vad händer idag?" Frågade pappa och la ner mobilen.
"Sitta inne och deppa" Svarade jag surt och började rispa bort nagellack från min nagel.
"Sony, jag vet att flytten inte har varit lätt men det kommer bli bra. Jag lovar"
"Hur kan du lova? Sommarlovet är en sak som ska vara roligt men jag måste sitta i New york och
ruttna!" Sa jag bittert och lämnade köket för att gå tillbaka in på mitt rum.
Mobilen vibrerade och det var ett sms från Kayle. Jag log stort med tanke på att någon hade
kommit ihåg mig.
"Saknar dig tjejen! Såhäär tråkigt utan dig :/ Vi måste ses! XOXO Kayles<3"
Jag skulle precis svara när mobilen slockande.
Kul. Tänkte jag sarkastiskt och slängde mig på sängen med laptopen i knät.
Jag loggade in på Facebook och hade inga händesler. Hur kommer nya skolan vara då?
Tänkte jag och slog ner locket på datorn.
Jag var ju populär på Washington High, men det var bara för att jag hade känt honom.
"Sony! Städa ditt rum, nu!" Skrek mamma från hallen.
Jag suckade högt men reste mig upp ändå för att plocka undan allt skräp som låg på golvet.
"Justin!" Skrek mamma från hotell köket.
"Mm?" Mumlade jag tillbaka sömndrucket.
"Är du uppe?" Frågade hon och stack in huvudet i dörrspringan.
Jag öppnade försiktigt mina ögon och gjorde tummen upp mot henne.
Klockan visade halv ett. Det var en fördel med sommarlov. Tro det eller ej, men jag har
också lov.
Jag reste mig upp och satte på mig en t-shirt och ett par jeans innan jag gick ut till köket.
På bordet stod det en skål med flingor och mjölk i.
Jag slog mig ner på en stol och började skyffla i mig. Mamma satte sig ner framför mig och
drog med händerna på bordet.
"Vad ska du göra idag då?" Frågade hon glatt.
Jag ryckte på axlarna och drack upp den sista mjölken som var kvar i skålen innan jag lutade mig
tillbaka på stolen och kollade in i mammas ögon.
"Jag tror jag bara ska slappa." Svarade jag och hon log stort.
"Okej!" Sa hon och gick ifrån bordet. Vad var det med henne då?
Jag kollade ut genom mitt fönster och granskade New York's gator.
Allt var sig likt.
Mest av allt hade jag velat vara hemma i Stratford och vara med Chaz,Nolan och Ryan.
Jag suckade belåtet ut och reste mig upp.
Sängen såg välkomnande ut men jag skakade bort tanken. Inte kunde jag sova mer.
Jag gick ut på balkongen och möttes av tjej-skrik.
Det stod minst 200+ belieber's där nere och skrek. Jag var glad, men det borde
inte slänga bort sitt sommarlov på att stå utanför mitt fönster.
"Jag går ut på några ärenden!" Ropade mamma från hallen. "Okej" Svarade
jag snabbt och lämnade balkongen för att sjunka ner i soffan.
Något lurt höll mamma på med, men undra vad?
Nå? Första kapitlet! Nytt kommer ikväll :D :D

Kommentarer

Jennifer skriver:

Älskar det:)

Datum: 2012-02-01 - Tid: 16:46:29 -


Anonym skriver:

mer!!

Datum: 2012-02-01 - Tid: 17:47:45 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback