FRIGHTENED OF LOVE - 28

”Hej babe, saknat mig?” Man kunde höra hans självbelåtna flin i andra änden, hela tusen mil härifrån.

”Inte riktigt. Vad vill du?” frågade jag och kliade mig själv i hårbottnen. Justin suckade djupt.

”Gå upp ur sängen och öppna dörren. Erat trapphus är läskigt.” Jag reste mig slött upp och slängde en blick på klockan. 08.34.

Justin stod leendes utanför dörren när jag öppnade den. En suck lämnade min mun. Var inte han typ i Los Angeles?

”Kunde du inte hålla dig undan ett liitet tag till?” muttrade jag.

”Nope. Du är så sexig nyvaken, har jag någonsin berättat det?” skrattade han kallt. Soffan tog mjukt emot mig när jag damp ned i den. Justin lutade sig mot dörrkarmen.

”Varför är du kvar?” jämrade jag mig med händerna över ögonen. Det var verkligen inte rätt tid på dagen att överraska mig.

”Kom igen Shawty, vi ska på upptäcksfärd.”

 

 

 

Att ha någon som Justin var omöjligt. Eller snarare att vara med någon som Justin var omöjligt. Han drog med mig till dem konstigaste ställena, slumkvarteren i Brooklyn, Madison Square Garden, Times Square och gud vet vart. Nu satt vi på inne på en restaurang i Brooklyn och åt lunch. Varför just Brooklyn?
”Du är äventyrlig…” suckade jag menandes. Han slickade sig om läpparna.

”Jag vet. Det är så jag är född.”

”På riktigt? Roligt liv, aldrig kunna sitta still…” konstaterade jag och stoppade in maten i munnen.

Han tog en klunk vatten, ”Jag kan sitta still. Jag rör inte direkt på mig just nu. Hur var du som barn?”

”Jag vet inte… bråkig. Sur jämt och ständigt, aldrig sammarbetsvillig.” berättade jag oblygt. Just nu kändes det som ett bra tillfälle att öppna mig för Justin. Varför visste jag inte. Det kändes bara rätt.

Ett flin spreds på hans läppar, ”Då har du inte förändrats.”

”Inte du heller antar jag.” sköt jag bittert ifrån mig. Allt han gjorde var att flina, som om jag var rolig. Ett flertal tjejer som gick förbi utanför stirrade på Justin, mig, Justin och gick sedan vidare. Att dem inte vågade komma in störde mig. Stirrandet störde mig.

”När förlorade du din oskuld?” frågade Justin efter en stunds tystnad. Jag tittade snabbt upp från mitt glas. Var det nödvändigt för honom att veta? Fast han kanske bara var nyfiken helt enkelt.

”När jag var tretton” svarade jag ärligt. Han kollade sorgset på mig, ”Inget jag är stolt över dock.”

”Hur gammal var killen du knullade?” fortsatte han och lutade hakan i sina kupade händer. Jag suckade.

”Han hette Rory, men kallades Lion för att han var så bra i säng. Han var femton just då.”

”Jaha. Det förklarar varför du är så bra i säng” flinade han perverst. Jag kastade en servett på honom.

Ett litet leende spreds på mina läppar, ”Durå? När förlorade du det stora O:et och till vem?”

Han harklade sig kort, ”Ja, det var med Selena, när jag var sjutton och hon nitton.”

”Hur många har du legat med sen dess då?” ville jag veta, hade han fått fråga privata saker fick jag väll göra det också? Justin stoppade in en gaffel i munnen, tuggade och svarade sedan.

”Runt ett femtiotal. Mitt rekord är fem på en kväll, ni tjejer är utmattande. Vissa grät”, sa han ömsom log ömsom såg ledsen ut. Jag putade lätt med underläppen. Faktiskt, så var det sorgligt. Hans rekord var fem på en kväll och jag förlorade oskulden som ett barn. Det var patetiskt. Ingen unge ska förlora sin oskuld. Egentligen så hade jag önskat att jag sparat den ett flertal gånger, men lusten tog snabbt över. Sista sekunden ändringar var inte min stil, även om jag inte ville.

”Du då?”

”Över några hundra…” svarade jag ärligt. Varför ljuga om han varit ärlig? Justin svalde hårt.

”Det är sorgligt att det är så, egentligen.” muttrade han. ”Ja – nu får du se en annan sida av mig.”

Jag log smått, ”Ärligt talat gillar jag den här Justin mer.”

Han kollade upp på mig med stora ögon. Blicken avspeglade sorg. Kanske sorg över hur allt blivit? Eller sorg över hur han är vanligtvis? Fjärilar bubblade upp likt kolsyra i magen på mig. Det gick inte att hindra hur jag kände. Det var bara att inse att jag var kär i honom och inget jag gjorde skulle ändra det – även om han inte kände detsamma. Båda två bröt blicken för att istället titta ned i knäet. Hettan på mina kinder brände till, kinderna var säkert superröda vid det här laget. Tillsammans med min likbleka hy såg det väll bara sjukt ut. Jag lät mitt hår falla och skymma mina kinder.

”Ska vi åka? Är du klar?” Justin kollade inte på mig när han yttrade dem orden, men det gjorde mig inget. Han var väll bara som jag – generad. Jag reste mig upp med ett fast grepp om min jacka som svar på hans fråga. Han lämnade en sedelbunt på bordet och förde mig sedan ut ur restaurangen. Paparazzis kom fram för att fota oss, men idag var inget bra tillfälle, så jag kramade bara om Justin med ena handen och skymde mitt ansikte med min andra. Deras skrik i behov av kyssar fick mig att må illa. Om det hade varit äkta kärlek skulle jag gjort det, jag skulle längtat efter att göra det varje sekund. Ta det inte fel, det gör jag. Men Justin hade inte visat på att han visade några känslor tillbaka så jag lät det vara professionellt för nuet.  

Handtaget släppte och vi hoppade in på varsin sida utav hans vita Porsche. Justin satte snabbt igång motorn för att kunna ta sig härifrån så snabbt som möjligt. Stora byggnader tornade upp framför oss där vi åkte igenom Brooklyns gator. På vissa håll satt folk och tiggde, på vissa håll gick glada människor runt med Julpynt i stora påsar. Snön låg som ett täcke över asfalten. Radion spelade gamla jullåtar, som Jignle Bell Rock. En klassiker.

”Vart ska vi fira jul?” kom jag på att fråga. Justin sneglade diskret på mig.

”Jag vet inte. Vart vill du fira jul?” frågade han. Han frågade mig vad jag ville. Det var inte Justin.

”Min vilja går ändå inte igenom. Du äger mig. Jag måste dit du ska.” påminde jag honom trött.

Han flinade, ”Exakt. Du lär dig Sweet pea.”

”Om jag gör.”

Samtalet dog sakta ut. Justin höjde hastigheten när vi åkte på bron över till Manhattan. Hastigheten skrämde mig lite, det var trotsallt is på vägen. Poliserna var som tur var inte ute idag. Om dem skulle varit det skulle Justin nog legat pyrt till. Han må vara rik, men böter är inget någon vill slösa pengar på. Tror jag.

”Vart ska vi?” fick jag ut efter en stunds åkande.

”Vart vill du åka?” besvarade han min fråga med en fråga. Men det var en bra fråga. Vart ville jag åka?

”Jag vet inte. Jag vill festa” gnydde jag menandes. Justin fnös.

”Festa? Det är vadå, torsdag? Du ska till skolan imorgon Noelle.” påminde han mig hastigt. Lätt för honom att säga, han slipper ju skolhelvetet. Tröttsamt lutade jag pannan mot den kalla rutan. Min mobil började vibrera i all hast. Jag halade upp den ur jackfickan och klickade upp sms:et Rosie skickat.

 

Från: Rosie

Jag kom hem nu bara för att lämna av lite läxor till dig. Du var inte hemma. Kom hem nu unga dam och gör klart läxorna. När jag kommer hem klockan sju ikväll från jobbet ska dem vara klara, och ditt rum städat. Under tolv timmar har du hunnit… jag vet inte vad! Städa och plugga, nu. / Rosie.

 

”Jag måste hem” gäspade jag. Rosie var inte värd ansträngningen att motargumentera. På sms också.

”Varför då? Du är på jobbet, hälsa din moster det.” antydde Justin snabbt. Jag skakade på huvudet.

”Jag har skola också.” sa jag och blängde surt på honom.

”Skit samma, jag skjutsar hem dig då… vill du att jag ska stanna med dig? Behöver du hjälp med multiplikationstabellen kanske?”

”Euw, sluta Justin.” väste jag äcklat till svar. Han skrattade väsandes och svängde in på Wallstreet. Längre ned på gatan såg jag ett blont fall av hår, liggandes ned på en tanig rygg. Personen vred på huvudet och log åt någon. Cece. Medan vi åkte förbi följde jag henne med blicken, men personen hon var med såg jag inte… Heather? Cece och Heather, kompisar? Jag valde att sluta kolla på dem. Det fick vänta tills imorgon helt enkelt. Justin började nynna på en låt, så i ett ivrigt försök i att komma på vilken låt det var glömde jag bort det jag nyss sett.

”Framme.” harklade han sig. Jag kollade upp mot den stora fasaden som gick flera meter upp mot himlen såg det ut som. Jag viskade ett klent ’Tack’ och klev sedan ut ur bilen, ut i snöovädret. Portvakten slog upp glasdörren till mig med ett glatt leende som visade hela hans tandrad. Jag gick med långa kliv mot hissen, som jag tog upp till den åttonde våningen där vi bodde. Jag drog upp nyckeln ur fickan och tryckte in den i låset. Lägenheten stod tom än så länge. Klockan på väggen i hallen visade halv fyra. Dina hade förmodligen slutat för ett bra tag sedan, tänkte jag medan jag sparkade av mig skorna.

 

 

Som Rosie hade sagt så stod det en hög med skolböcker på tv bordet. En kvävd suck lämnade min strupe. Skojade hon med mig? En lapp låg högst upp på högen, på Biologi boken.

 

Hej Ms. Hastings. Detta är dina läxor för den kommande vecka och det du missat:

-Biologiprov Fredag den 8/12.

-Mattematik kapitel 4 och 6.

-Engelska novell ska vara färdigskriven den 11/12

-Bild läxa, rita din egna Mona-Lisa.

-Musikuppgift, komponera en vers.

-Hemkunskapsuppgift, gör en hemmafilm där du bakar/lagar något.

-Franskaprov den 15/12

 

Lycka till! / Mrs. Horston.

 

Suckandes knöglade jag ihop papperslappen för att börja med högen av böcker jag skulle vara klar med till kvällen. Om jag inte skulle klara Biologiprovet imorgon skulle Rosie säkert kontakta Ella igen. Lika bra att fixa det så att jag skulle kunna få dra ut och festa imorgon och resten utav helgen.

 

”Hallå?” ropade Rosie mjukt när hon klev innanför dörren. Jag log mot kameran innan jag stängde av den med en knapp. När jag ändå skulle göra en film där jag lagade mat, då kunde jag lika gärna laga middagen och smöra lite för Rosie. Hon kom ingåendes i köket med höjda ögonbryn.

”Är du klar med läxorna?” frågade hon strängt och spände sin allvarliga blick i mig.

Jag nickade, ”Med varenda en.”

”Vad är då detta?” frågade hon, antydandes på maten som stod färdigt på spisen.

”Hemkunskapsuppgift. Men vi ska äta den till middag.”

Dina kom utlunkandes ur badrummet i sin rosa badrock och en turban runt sitt hår. Hon log glatt mot Rosie, som med rynkad panna lät blicken flacka mellan oss två, ”Hur kom du hem Dina?”

”Noelle kom och hämtade mig.” Jag log tacksamt mot henne. Egentligen hade hon kommit hem alldeles ensam, men hade gått med på att ljuga för sin mamma om att jag kommit för att hämta upp henne.

”Jaså… det var väll bra.” log Rosie skeptiskt. Röran i hennes huvud avspeglades på hennes ansikte.

”Vi har besök.” hojtade Dina när hon gick förbi hallen. Jag gick långsamt dit och kikade in i kabinen. Där stod Justin i egen hög person. Ett leende spreds på hans läppar när jag dök upp i dörröppningen.

”Eh, hej?” flämtade jag chockat. Han hängde av sig jackan, fortfarande leendes.

”Hej. Rosie mötte mig utanför och bjöd upp mig på middag.” berättade han glatt. Den snälla Justin som nu visades var endast för att Rosie var i samma area. Jag tog ett steg fram och kysste hans kind.

”Jag blev klar med läxorna, så vi kanske kan festa imorgon trots allt.” viskade jag in i hans öra i samma rörelse. Han nickade glatt och gick sedan in med en hand om min midja. Rosie hade redan monterat ned kameran från dess ställ.

”Då är det väll bara att hugga in.” antog hon och slog ihop händerna i en hungrig gest.

 

Justins Perspektiv:

Rosie skrattade så att hon kiknade åt skämtet jag nyss berättat. Att sitta här, som en riktig familj fick mig att känna mig mjuk inombords. Alldeles varm. Dina lutade sin haka i handflatan, leendes åt sin mamma som fortfarande skrattade. Noelle tog en klunk av sin coca-cola och slängde en snabb blick på mig som satt rakt framför henne. Jag kunde inte undgå att se glimten som visade sig i hennes ögon. Kunde hon älska mig? Omöjligheten var alltför stor för att jag skulle kunna tro det ens för en sekund.

”Justin, vart bor du?” upprepade Rosie. Jag hade hört första gången, men varit tvungen att tänka.

”På Grand Hotell. Men jag letar efter ett ställe…” svarade jag från mitt cola glas. Hon nickade.

”Det var där ni träffades va?” Skräckslaget kollade jag på Rosie. Visste hon inte? ”Asså jag vet att det är PR, men det var där ni träffades-träffades?”

Jag nickade enkelt. Noelle sneglade på klockan som hängde över tv:n några meter bort. Den visade redan halv nio på kvällen och Dinas ögonlock såg ut att väga ton. Rosie märkte vart min blick låg och tog med sig Dina in på sitt sovrum.

”Ska vi duka av?” mumlade jag med ett höjt ögonbryn. Noelle reste sig stumt upp med två tallrikar till hands. Jag gjorde detsamma. När bordet var avdukat slog vi oss ned i soffan för att invänta Rosie som antagligen skulle säga åt mig att börja röra mig hemåt för att Noelle skulle behöva sova. En gäsp lämnade hennes mun.

”Jag tänkte på det där med Julen… du får fira den här om du vill.” Varför vart jag så klen helt plötsligt? Damnit Justin! Surna till dig lite. Men det Noelle gick det inte att tänka så. Varje gång min bitterhet dök upp såg jag rädslan i hennes ögon. Hon hade trotsallt varit med om killar som slagit henne förut, så rädslan fanns förstås där. Ibland kan temperamentet gå lös, men jag gjorde mitt bästa i alla fall.

”Vad är det med dig helt plötsligt?” fnös hon frågandes.

”Vadå, får jag inte vara vänlig eller?” muttrade jag till svar och mötte hennes kyliga blick.

”Nej, för jag vet att du har något i baktanke. Du vill säkert få mig att hoppas, sen den tjugotredje kommer du dra med mig till Italien eller något, bara för att du kan. Det stör mig, verkligen.”

”Jag har inte ett skit i baktanke Noelle. Lägg ned med den stilen.” varnade jag henne. Mitt snälla beteende var som bortblåst. Om hon ville ha mig på dåligt humör, fine. Hon fick mig på dåligt humör.

”Vilken stil? Min ’smarta’ stil där jag vet vad du håller på med och hållit på med hela dagen?”

”Lägg av.” morrade jag varnandes.

”Jag tänker inte lägga av. Du bryr dig inte ett skit om mig. Du bara låtsas. Jag hatar det.” fräste hon.

”Noelle, lägg av innan jag tappar humöret helt och hållet” återupprepade jag ännu en gång. Nu kunde hon inte säga att jag inte varnat henne, vilket jag nu gjort över tre gånger. Om hon fick en smäll var det helt enkelt hennes egna fel, jag kunde inte styra mina handlingar när jag var irriterad.

”Vad ska du göra? Slå mig? Så att jag kan komma ut med alla paparazzis med en blåtira imorgon?!”

”Det finns väll smink.” muttrade jag halvt flinandes. Hon drog en frustrerad hand genom sitt hår, vilket såg ut som att hon skulle slita det av sig.

”Du… åh! Du är för mycket! Du kan inte göra vad du vill med mig!” gormade hon lågmält för att inte störa Rosie och Dina, som förmodligen somnat båda två.

”Jo, det kan jag. Du har skrivit under ett kontrakt om det, så det så.” påminde jag henne spänt.

”Och? Jag kanske flyttar, rymmer ifrån dig. Gör så att Ella skickar mig på internatskola.”

”Jag köper ut dig därifrån.” protesterade jag snabbt. Pengar var något ingen kunde tacka nej till, hur mycket dem än ville. Man kunde betala en präst för att spilla en massa bekännelser, man kunde betala en polis att arrestera en oskyldig person. Vem som helst tog emot pengar, så varför skulle inte en rektor till en internat skola göra det? Mina knogar vitnade utav min hårda knytnäve. Nu fick Noelle passa sin stora trut. Hur mycket jag än inte ville att hon skulle slippa få en smäll, kunde jag inte stoppa adrenalinet som pumpade igenom min kropp. Slängde hon ur sig något, så skulle hon få sig en smäll. Hennes problem, inte mitt.

”Jag kanske ber Ella betala dem först så att dem inte tar betalt utav någon annan” svarade hon smart.

”Då kan jag be Scooter skicka mig till samma skola, så vi hamnar tillsammans.” andades jag ut.

”Men jag kanske ber Ella skicka mitt till ett flickinternat.”

”Jag kanske blir en transa.” flinade jag kallt till svar. Noelle morrade ilsket till. Hennes blick blixtrade till utav ilska. Om en blick kunde döda skulle jag varit död för länge sedan. Att se henne såhär var ändå rätt så underhållande. Alldeles aggressiv och hjälplös mot mina ord.

”Jag kanske hänger mig på Internatet.” fick hon tvekandes ur sig .

”Då hänger jag mig också.” Mitt svar fick henne att blekna till. Hennes pupiller förminskades.

”D..d..du…va..” Orden stockade i halsen på henne.

”Jag driver med dig. Andas kvinna.” skrattade jag och min knytnäve lättades till. Noelle sköt till matteboken som låg på golvet med tån.

”Det var inte roligt.” snäste hon menandes, eller mer allvarligt.

”Jag tyckte det.”

”Så du tycker döden är rolig eller?”

”Nej, men jag är rolig.”

Hon tystnade i avvikelse. Hennes ordförråd verkade ha tagit slut. Hon spände istället käken i förnekelse om att jag hade rätt. Hon var ömsom arg ömsom ledsen. Hennes ögon var glansiga, med ansiktsuttrycket var bara ilsket, argt.

”Vad gör du om dagarna egentligen?” spottade hon ur sig för att komma med något att säga.

”Dricker, knullar och har möten. Hurså?” rabblade jag snabbt fram. Hon lade huvudet på sned.

”Du borde väll gå i skolan…” trodde hon tveksamt. Jag skakade på huvudet.

”Jag är arton.”

”Men det är jag också.”

”Du är väll helt enkelt dum.”

”Ha-ha. Jag menar att jag går på College, i en skola, medan du bara strövar omkring.” antydde hon.

”Ja, men jag får väll hitta något college att börja på då, sista året utav mitt skolliv.” suckade jag uppgivet. Hon skulle inte ge sig om jag inte gav med mig.

”Mhm…” Rosie smög sakta ut ur Dinas sovrum på tå, mot oss. Hon kollade menandes ned på mig.

”Jag går” mumlade jag och skyndade mig ut i hallen och sedan ut i trapphuset för att slippa stå där med Noelle, bråkandes om vem som skulle säga hej då först.

Kylan slogs mot mig när jag klev ut ur porten. Med snabba steg tog jag mig till min Porsche som pep till när jag låste upp den. Vart skulle jag köra nu då? Jag drog upp min mobil för att skicka iväg ett sms.

 

Till: Jonathan

You better be home, för jag kommer. / J.

 

Jag startade motorn och började köra mot Jonathans ställe. Det blev rött, men jag struntade i det och körde istället i all hast över gatan. Då, i samma stund gick en hemlös man över gatan. Hans livlösa kropp rullade upp på min fönsterruta och sedan ned på gatan. Fuck.


ojojojojo, kommentera!


Kommentarer

Lovisa skriver:

Så himla spännande!!!

Datum: 2012-12-01 - Tid: 22:27:18 - URL: http://mynailtip.blogg.se


Ema skriver:

OMG VAD HÄNDE PRECIS?!?!?!?!?

Datum: 2012-12-01 - Tid: 22:37:55 -


Ebba skriver:

Spännande! Sjukt bra kapitel! :)<33

Datum: 2012-12-01 - Tid: 22:59:12 - URL: http://twitter.com/feverthebiebz


Hanna hoflin skriver:

OMB

Datum: 2012-12-01 - Tid: 23:08:12 - URL: http://iwnfy.blogg.se


Evelina skriver:

Super bra!

Datum: 2012-12-01 - Tid: 23:16:12 -


Liv skriver:

Wtf!?

Datum: 2012-12-01 - Tid: 23:16:50 -


Lovisa123 skriver:

GAAAH , meer !!! Snälla kan dom inte bli lite kära på riktigt snart? Puss !!

Datum: 2012-12-01 - Tid: 23:27:01 -


Michelle skriver:

Shit! Så säger jag om slutet. Men annars gillar jag kapitlet

Datum: 2012-12-01 - Tid: 23:41:10 -


Emelie skriver:

OMB, sjukt bra! <3

Datum: 2012-12-02 - Tid: 00:07:53 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


elin skriver:

grymt :D

Datum: 2012-12-02 - Tid: 00:42:39 - URL: http://elinohrn.devote.se


Josse skriver:

OMFG, SÄG INTE ATT HAN KÖRDE PÅ SNUBBEN?!
HAHA, SJUKT BRA I ALLA FALL! :D<3

Datum: 2012-12-02 - Tid: 00:56:05 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Linn skriver:

Så sjukt BRA! <3

Datum: 2012-12-02 - Tid: 10:06:10 - URL: http://stooryofbieeber.blogg.se


Sofiaaa <3 skriver:

KÖR HAN PÅ GUBBEN? :O
Aja,sjukt braa!! :D

Datum: 2012-12-02 - Tid: 10:16:35 - URL: http://Biebercrew.blogg.se


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-12-02 - Tid: 10:20:37 -


Romina skriver:

Justin är hjärnlös ibland. Undrar vad pressen kommer säga o.O

Datum: 2012-12-02 - Tid: 10:35:02 -


JULIA skriver:

Eftersom jag är en directioner så brukar jag inte läsa justin bieber noveller.... men denna är faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv!
Och får jag fråga en sak? Hur gör du collagen till kapitlen? Kan gissa på att det är gimp du använder men fattar verkligen nada av hur man gör.. xP Skulle uppskatta om du kunde berätta i ett inlägg :)
kram xx

Datum: 2012-12-02 - Tid: 15:47:41 - URL: http://myonedirectionovel.blogg.se


Ebba skriver:

Omg o.o

Datum: 2012-12-02 - Tid: 16:42:08 -


JULIA skriver:

Svar: tack så mycket för länken nu fattar jag mer i alla fall ! :)
Mina collage gör jag i picmonkey=enkelt o lätt :P men har precis börjat med gimp nu! :)

kram

Datum: 2012-12-02 - Tid: 18:28:07 - URL: http://myonedirectionovel.blogg.se


Julia skriver:

svar: mina ''förra'' gjorde jag i picmonkey, den senaste på kap.39 testade jag med i gimp men det gick inte så bra....använde smetningsverktyget! men nu vet jag ju hur man gör ''på riktigt'' :D

Datum: 2012-12-02 - Tid: 20:23:34 - URL: http://myonedirectionovel.blogg.se


Anonym skriver:

Hej, jag har precis startat en egen novellblogg, och undrar därför om du skulle kunna göra ett länkbyte?
Skriv en kommentar på min blogg om du är intresserad, kramis :)

Datum: 2012-12-02 - Tid: 22:16:43 - URL: http://teennovells.blogg.se


Hanna skriver:

Så bra!! :D

Datum: 2012-12-03 - Tid: 14:42:10 - URL: http://hanzenpanzen.blogg.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback