KAPITEL 54-. TALK TO ME


Previously: “Bara för dig.”, viskade han mot mina läppar. Mitt hjärta började genast slå hårdare, min hals blev tjock och hans läppar kom närmre och närmre mina innan dem möttes i en mjukt, passionerad kyss. 
“Jag älskar dig.”, viskade jag mot hans läppar. Han log stort och förde mig mot ett bord, där det stod en tallrik, med mat. 
“Jag kan inte fatta att du gjorde det här för mig.”, flämtade jag och viftade med armarna i luften för att gestikulerade detta. Men det skulle jag inte gjort, för jag slog i ljusstaken och innan jag visste ordet av så stod bordet i lågor, och allt blev svart.


När jag vaknade några timmar, skulle jag förmoda, senare så hörde jag mummel till sidan av mig.
“Snälla Gud, gör så att hon vaknar… jag gör vad som helst… Amen.”, bad Justin. 

“Justin?”, fick jag hest ur mig. Han kollade storögt på mig, vilket jag såg då jag hade lyckats få upp ögonen en glipa.
Han lutade sig mot mig med en hand på min panna. “Belle? Är du vaken?”
“Nej, jag pratar i sömnen hör du väll?”, suckade jag frustrerat.
“Åh, tack gode Gud, du är vaken.”, mumlade han mot min panna.
“Hur länge var jag… däckad?”, undrade jag med hes röst, hela halsen var torr. Justin bet sig löst i underläppen och log snett.
“Du sov i ungefär 15 timmar. Du somnade efter branden. Eller snarare svimmade. Vi tog hit en doktor, och han sa att händelsen var för plötsligt för dig, så du svimmade….”, viskade han.
“Åh… förlåt för att jag föstörde allt. Det var inte menin--”
“Jag vet, det är okej älskling. Allt är bra, bara om du är okej. Är du det?”
“Ja, jag känner mig okej. Behöver bara lite vatten.”, log jag smått. Justin drog handen mot nattduksbordet där ett glas vatten stod åt mig. Jag svalde ner det svala vattnet med ens och suckade mjukt av lycka.

 


“Åh, vad skönt…”, flinade jag. Justin log snett mot mig och tog emot glaset, så när jag var fri från att hålla i saker så drog jag upp mig på armbågen i sängen.
“Sååå… vad händer? När åker du…?”, ville jag veta. Men hur kunde jag tänka på sånt nu? Seriöst Belle…
“Vi åker om 1 vecka, så…”, började han, “vill du följa med? Jag har fixat så att du kommer in på skolan när vi kommer tillbaka också.”
“Öh… ja? Självklart!”, utbrast jag lyckligt. Då slog en tanke mig. “Vad är det för datum?”
“Det är den 4 Augusti.”, svarade han med ett litet leende på läpparna. Jag drog ett djupt andetag. Då är det min födelsedag idag… 18 år…
“Hur mycket är klockan då?”, frustade jag. Han höll upp sin mobil mot mig, som visade halv 12.
“Okej…”, pep jag lätt till. Han log stort och sneglade på klockan han själv.
“Jag ska röra mig, ska till Ellen på en intervju, men jag kommer så snabbt jag kan. Älskar dig?”, sa han, men det lät mer som en fråga.
“Jag älskar dig också.”, svarade jag lätt och besvarade hans kyss. Ett leende växte sig fram på hans läppar, sen gick han ut ur rummet. Bara någon sekund därpå slogs ytterdörren igen där ute. En suck lämnade min mun. Han kanske bara lurades… ville få mig att tro att han hade glömt min födelsedag? Säkert. Jag känner Justin, han gör säkert så…
Med bestämda steg reste jag mig upp och gick in i badrummet där jag gled ur min pyjamas för att sedan hoppa in i duschen.


“Pattie?”, ropade jag ut till vardagsrummet. “Pattie?”, inget svar. Jag drog handduken tätare kring kroppen innan jag gick ut till den kusligt tysta lägenheten. Ingen här… toppen, jag var ensam.
“Great…”, muttrade jag trött för mig själv innan jag gick in på rummet igen där jag roffade åt mig ett par shorts, ett vitt linne och en randig skjorta som jag drog på mig efter jag hade fått på mig mina underkläder.
Mitt i sminkningen så började min mobil ringa, så jag svarade snabbt utan att ens slänga en blick åt vem det var som ringde.
“Jao?”
Hallå? Belle?”, hostade Ryan i andra änden. Jag bet mig hårt i kinden innan jag svarade.
“Ja, det är Belle. Du ringde mig, vem annars skulle det vara?”, svarade jag drygt.
Jaha. Öh, Claire… behöver dig…”, mumlade han genant. Jag suckade trött.
“Säg åt henne att jag kommer.”, begärde jag att han skulle göra.
Okej, jag gör det. Hej då.”, svarade han och lade på. Jag drog ner mobilen i fickan innan jag flätade mitt hår i en fiskbensfläta som jag sedan la helt okej på axeln och lämnade sedan lägenheten. När jag kom ut ur trapphuset så möttes jag dock av en massa Paparazzis.


“Belle?! Kolla hitåt!”
“Är Justin bra I sängen?! Belle!”
“Le mot kameran Belle!”


Jag drog handen över ansiktet, som Justin hade bett mig att göra, men ångrade mig sedan och drog undan dem och log mot kamerorna med huvudet högt. När jag äntligen hade kommit fram till min Range Rover som Kenny hade fixat hit från vårat garage så startade jag mortorn och började köra mot Claire’s hus. Solen stod högt upp på himmlen, en toppen dag att fylla år på.
Hoppas bara att Claire kommer ihåg min födelsedag… tänkte jag trött när jag var framme vid hennes hus. Hon öppnade dörren bara någon minut därpå och drog med mig i huset, upp till hennnes rum i all hast.
“Woow, vad är det? Gee, det gör ont.”, gnällde jag medan jag masserade min arm.
“Förlåt, men jag kan ha gjort något.”, pep hon med blicken på sina fötter.
“Vad har du nu gjort?”, dömde jag innan hon ens hade fått sin chans att förklara vad som hade hänt.
Jagkanhakysstenannankillesominteärjustin.”, rabblade hon snabbt upp.

 

  


“Långsammare tack.”, väste jag fram. Hon suckade frustrerat och kollade upp på mig med skam i blicken.
“Jag kan ha kysst en annan kille som inte är Justin.”, mumlade hon tydligare.
“Det trodde jag inte. Men ni var väll aldrig… officielt ihop eller vad man säger?”, undrade jag.
“Nej… eller… jo, Justin sa det. Men…”, gnydde hon otåligt.
“Men berätta det för honom.”, tyckte jag menandes. Hon la huvudet på sned.
“Jag gjorde det.”
“Vad är problemet då Claire? Om han vet så är väll allt OK?”, fick jag ur mig.
“Han vet vem det var… och liksom… vet vart han bor…”, viskade hon tveksamt ur sig.
“Du skojar eller Claire? Ring killen och varna honom!”
“Det är försent! Justin var säkert redan där när han sms:ade mig.”, skriade hon och räckte över sin mobil. Jag greppade jag om den och läste sms:et.

 

“Något sånthär trodde jag inte om dig Claire… jag ska hitta honom, och du vet inte vad som kommer hända nu.”

 

En klump uppstod  i halsen på mig. Claire bet sig skeptiskt i underläppen och undvek min blick.
“Vem kysste du då? Vem är den olyckliga killen?”, hasp lade jag ur mig allvarligt.
DetkanhavaritRyanButler.”, fick hon snabbt fram återigen. Jag himlade med ögonen åt hennes håll.
“Lite långsammare Claire!”, tyckte jag. Hon svalde hårt innan hon upprepade sin mening.
“Det kan ha varit Ryan Butler.”, upprepade hon. Jag rullade ögonen bakåt.
“Du måste skämtade med mig… när? Hur?”
“Han kom till en strand fest, för du och Justin skulle mysa, och det bara hände!”, försvarade hon sig själv med.
“Toppen, Ryan kommer bli slagen gul och blå.”, grumlade jag och knappade upp Justin’s nummer för att sms:a honom.

 

“Ryan kysste Claire, och nu är Justin påväg till Ryan för att slå skiten ur honom. Varna honom, men det kanske är försent… :/ XX Belle.”

 

“Vad gör vi?”, undrade Claire med stora ögon.
“Du har gjort tillräckligt.”, fräste jag fram. “Förlåt Claire, men det är sant.”
“Ja, jag vet. Och det är också sant att ditt ex Mike har lagt ut en video på er två över hela Internet.”, spottade Claire ur sig. Mitt hjärta föll till golvet. Han hade gjort vad?!


OJ! Vad kommer hända? Slutar 11.00 imorgon, ska försöka komma hem då. Blir alltid förhindrad av vänner som vill vara med mig... hahah. Men ska försöka dra hem då och skriva 2-3 kapitel! <3 KOMMENTERA OM NI VILL HA 2 IMORGON KANSKE! 


Kommentarer

Hanna skriver:

JAG VILL HA 2 IMORGON HAHA :D SUUUUUPERBRA VERKLIGEN!!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 22:12:58 - URL: http://jbbyhm.blogg.se


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 22:48:43 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Anonym skriver:

OMFG meer

Datum: 2012-08-22 - Tid: 22:53:05 -


Mandiish skriver:

Jag vill ha 3 imorrn men 2 går superbra oxå! Skiiitbra förresten

Datum: 2012-08-22 - Tid: 23:48:39 - URL: http://novellonedirection.devote.se


Nilsson skriver:

Mer mer mer!
skit bra kapitel snälla mer ikväll!
kram!

Datum: 2012-08-23 - Tid: 13:29:23 -


Cecilia skriver:

Mer!!
Det är shit bra, älskar det vill bara ha mer!!!!!
Kram!

Datum: 2012-08-23 - Tid: 13:29:29 -


Emelie skriver:

Sjukt bra! <3

Datum: 2012-08-23 - Tid: 14:30:09 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Liza skriver:

MMMMERRRRRRRRRRRRRRR!!!!

Datum: 2012-08-23 - Tid: 15:42:32 - URL: http://swaag.bloggplatsen.se


Anonym skriver:

AS BRAAA

Datum: 2012-08-23 - Tid: 16:05:12 -


Ebba skriver:

Jäätte bra!!!<3

Datum: 2012-08-23 - Tid: 16:31:05 -


Storiestoyou skriver:

Super bra!:D

Datum: 2012-08-23 - Tid: 20:12:49 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Anonym skriver:

e det bara min data,eller ee allt heltt rörigt.. texten o sånt, :O

Datum: 2012-08-23 - Tid: 21:13:03 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback