KAPITEL 51 - TELL ME THE TRUTH


Previously: ”Jag skulle berätta, men fick aldrig tillfälle för det.”
”Stoppa upp den där ursäkten någonstans, jag går inte på det. Berätta varför du inte sa något.”
”Jag var rädd.”, harklade han sig och kliade sig nervöst i nacken.
”Rädd för vadå? Att åka själv? Att lämna mig?”, fortsatte jag. Gud vad på jag var.
”Nej, rädd över att du skulle lämna mig.”


 

 

”Varför skulle jag lämna dig Justin? Älsklingen, jag vet ju om att jag är ihop med en kändis.”, viskade jag menandes. Justin nickade förstående och ryckte på axlarna.

”Jag bara… jag kommer inte finnas här för att trösta dig, uppvakta dig, bara vara en pojkvän, som vanliga killar… du kanske skulle tröttna.”

”Justin, honey…”, började jag mjukt med en hand på hans kind, ”jag skulle aldrig lämna dig. Hör du dig? Jag tröttnar inte, du är… Justin Bieber, du måste göra vad du måste göra.”

”Mhm…”, muttrade han trött till svar. Jag suckade frustrerat och slog mig ner på sängen.

”Jag ska i alla fall sova nu.”, gäspade jag. Justin slog armarna omkring mig i en mjuk kram, som om jag skulle försvinna någonstans.

”Lämna mig inte.”, mumlade han mot min axel.

”Justin, jag ska bara lägga mig ner, ta det lugnt.”, spann jag mot hans nacke.

”Erm… jag kommer snart.”, sa han kort innan han snodde runt och lämnade rummet med en lätt vindpust. Jag drog ett djupt andetag, den killen var bara för mycket ibland, men på ett bra sätt dock. Trött som jag var satte jag mig ner på sängen för att vänta in Justin, men mina ögonlock kändes så tunga, så innan jag visste ordet av det så låg jag och sov.

 

 

 

”Du skulle ju vänta på mig.”, mumlade Justin, med mig trodde jag. Med trötta ögon kollade jag sömndrucket på honom, men han hade inte märkt att jag var vaken. Min syn var suddig, men jag kunde se att han stod med en mobil tryckt mot örat. Vem skulle han möta?

”Nej… ja, nu är det ju så. Nej! Sluta…”, väste han in i luren. Jag kollade diskret på klockan. Halv 1? Vem pratar han med i telefon vid den här tiden på dygnet?

”Jaja, imorgon då. Mhm… halv 6? Bra, hej då.”, avslutade han. Jag knep ihop ögonen och låtsades sova.

”Belle?”, mumlade Justin och gick fram till mig. Jag rörde inte en muskel, bara låg där. Han böjde sig ner och pressade sina läppar mot min panna. ”God natt.”

 

 

”Belle? Är du vaken?”, väckte Pattie mig. Jag slog upp ögonen och märkte att solen stod högt upp på himlen vid det här tillfället.

”Hur mycket är klockan?”, gurglade jag sömnigt. Pattie log ursäktandes mot mig.

 

 

”Halv 2. Jag villa låta dig vila ut, du var så trött. Du vaknade inte ens när Justin’s larm gick, så jag chansade på att du nog vill sova.”

”Tack…”, svarade jag och sträckte på mig i den stora, nu tomma, sängen.

”Vart är Justin?”, undrade jag trött innan jag reste mig upp. Pattie skakade på huvudet.

”Han gick tidigt imorse, så jag vet inte.”, ursäktade hon sig snabbt. Jag suckade.

”Okej.”, log jag försiktigt. Hon besvarade mitt leende, men dock inte lika försiktigt, utan mer stort.

”Fixa iordning dig så hittar vi tjejer på något sen.”, tyckte hon mjukt. Jag nickade tacksamt och gick in i badrummet, där jag började med att dra upp mitt hår i en slarvig boll på huvudet. Jag greppade tag om min ansiktskräm som jag sedan smetade ut i hela ansiktet, för att sedan skölja av den med iskallt vatten.

”Belle, vill du ha Flingor?”, ropade Pattie från sovrummet. Jag log stort åt min spegelbild.

”Ja tack!”, ropade jag tillbaka med hes röst. Steg hördes ur sovrummet och dörren stängdes. Jag drog upp min tandborste och började borsta mina tänder, så klart. Efter det borstade jag ut alla tovor ur mitt hår och gick sedan ut i rummet igen för att välja en outfit.

Bestämt drog jag på mig ett par jeans och en Mimmi Pigg tröja. Mitt hår lät jag ligga slappt på mina axlar. Jag smetade på ett lager mascara innan jag vart nöjd och kunde gå ut till Pattie för att äta min… frukost? Lunch? Brunch? Strunt samma.

”Vi kanske kan ha en tjej dag? Bara du och jag liksom…”, föreslog Pattie.

”Justin kommer nog snart. Eller?”, mumlade jag med flingor i munnen.

”Jag vet inte riktigt när han kommer.”

”Vet du vart han gick då?”

”Nej, Belle, jag vet inte.”

”Är du säker? Lämna han ingen lapp någonstans? Inget alls?”

”Nej!”, pep hon irriterat. Jag sneglade åt hennes håll och svalde hårt. Jag var jobbig, det kunde jag inte säga emot.

”Okej…”, suckade jag besviket. Pattie pressade samman sina läppar i ett vitt streck, kanske funderade på vad hon skulle säga nu då. Men hon ska egentligen inte behöva känna skuldkänslor, jag var väldigt på.

”Ska vi gå?”, grumlade jag frågandes. Pattie kollade upp på mig från sina naglar med ett smått leende på läpparna.

”Ja, vi går.”, tyckte hon och drog åt sig sin mobil innan vi lämnade lägenheten sida vid sida.

 

 

Justin’s Perspektiv:

”Nej, lite mer ditåt. Kenny! Kom igen då, du förstör ju allt!”, gnällde jag och pekade mot scenen. Han suckade uppgivet och trött.

”Ska vi inte bara fråga om Scrappy kan hjälpa till?”, fumlade han med svetten rinnandes.

”Nej, kom igen nu och fixa ljuset.”, manade jag med blicken ner i mitt block.

”Kom igen nu Justin, vi har varit här hela kvällen igår och hela morgonen. Ge oss en liten paus åtminstone.”, tyckte Dan trött.

”Nej, vi ska få det här perfekt, okej?”, fräste jag med blicken fortfarande i mitt block.

 

 

”Men vet du vad? Gör det själv då!”, röt han och vände på klacken. Jag skulle precis be om ursäkt, men hade inte tid med det nu. Jag hade bråttom.

”Justin, håll inte på så här. Klockan är bara 2, solen står upp på himlen och det är inte förrän 7 som det smäller. Vi går och äter nu…”, suckade Kenny som hade lämnat sin position på stegen.

”Vad gör du? Upp där igen!”, utbrast jag med stora ögon. Kenny greppade tag om mina handleder och kollade kyligt in i mina ögon.

”Jag hatar att bli arg på dig Justin, men just nu går du mig på nerverna. Det är för Guds skull 30 grader ute! Vi har slitit halva natten och dagen! Ge oss lite luft!”, väste han och kollade runt på alla som stod och arbetade för mig. Carin, Diana, Mama Jan, Allison, mamma som var med Belle, allt… Alla kollade vädjandes på mig, vilket fick en stor, torr klump att placera sig i halsen på mig.

”Okej.”, fick jag fram. Alla släppte det dem höll på med och gick mot resturangen som låg i det lilla huset på gården.

”Tack man.”, mumlade Kenny och började gå mot resturangen som alla andra.

”Inget blir som man vill… aldrig.”, suckade jag för mig själv.

Min blick föll på en duva som stod och pickade på en brödbit som förmodligen Ryan hade tappat. Han hade fått köpa med sig en macka från Starbucks påvägen hit. Mitt i det hela började min mobil ringa. Jag drog upp den för att svara.

”Jaop.”, andades jag ut i luren.

Justin, hon gick.”, utbrast mamma oroligt i andra änden. Jag rynkade oförstående på pannan.

”Vad menar du med hon gick? Belle eller? Förklara.”, vädjade jag oroligt.

Hon tog min mobil för att ringa dig, för hon hade glömt sin hemma, och våran konversation var uppe. Adressen du skickade var uppe…”

Fan i hela helvete…”, röt jag och sparkade till en sten. Idag var inte en bra dag.

Akta din tunga, Justin Drew Bieber!”, fräste mamma i luren. Jag suckade djupt och la på. Hur? Min blick föll mot duvan igen, men det var inte duvan som stod där, det var Belle.

”Vad är det här?”, krävde hon att få veta.


Vad har Justin hållt på med tror ni? Vill ni ha mer ikväll? Kommentera då! :D 

 


Kommentarer

ellen skriver:

wooo, moooooree! :D

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:13:11 -


Timeforever-JUSTIN BIEBER NOVELL skriver:

ASBRA!!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:14:29 - URL: http://timeforever.blogg.se


Anosha skriver:

Jätte bra kapitel ! Vill ha mer :)

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:21:01 -


Anonym skriver:

SKIT BRAA :D

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:23:33 -


mooooa skriver:

assssbraaaa!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:24:52 - URL: http://justinnovells.webblogg.se/


anonym skriver:

meer :)

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:27:44 -


Frida skriver:

så sjukt bra!!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:34:20 -


Wilma skriver:

Yay! Mera! Asbra! :)

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:34:51 - URL: http://onedirectiontolove.bloggplatsen.se


Ebba skriver:

VERKAR AWESOME :D
men kan inte läsa än så läser sen ikväll!

<3<3

MER<3

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:35:05 -


Emmy skriver:

Woooha! Meeeeera!!!!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:35:40 -


Lovisa skriver:

meeeeer! :DDD

Datum: 2012-08-19 - Tid: 20:45:24 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Awesome, älskar't. <3

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:09:33 -


Jbieberstories skriver:

Tkr du också att Jssm härmas?..

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:11:34 - URL: http://Www.jbieberstories.blogg.se


… skriver:

Va fan håller Justin på med??? Skit bra meeeeeer nuuuu!!!!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:13:59 -


Hanna skriver:

JAG VET KAG VET JAG VET VAD HAN LLER PÅ MED. eller tror javet iaf. Han ska säkert fixa något åt Belle eller nått :D :D :D

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:16:26 - URL: http://jbbyhm.blogg.se


Jbieberstories skriver:

Jag har snackat me hon som skriver Danger + Dangers back och frågat om ja får ta ett par ideer av henne, hon sa att de va okej !
Så ja tog att justin skulle vara badass, och så!
Och de här bestämde jagför ja, ungefär 2-3 veckor sen!
Sen snackade ja med Jssm å hon tog samma idee!
Lixom hallå?

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:16:36 - URL: http://www.jbieberstories.blogg.se


Hehe skriver:

Oh spännande

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:33:22 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 21:37:44 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Julia skriver:

MER! MER! MER! MER! MER! MER!

Datum: 2012-08-19 - Tid: 22:15:43 - URL: http://mystoryofbieber.blogg.se


Emelie skriver:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-08-19 - Tid: 22:17:59 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Biebers giirl <3 skriver:

Jätte braa ! :D<33

Datum: 2012-08-19 - Tid: 22:54:08 -


Selenagomezdailyy - You're number #1 source about Selena Gomez skriver:

Blogaward 2012 är nu över kolla in om just du har vunnit!

Kram!

Datum: 2012-08-23 - Tid: 16:39:31 - URL: http://selenagomezdailyy.blogg.se


anonym skriver:

grym fortsätt med bloggen

Datum: 2012-09-15 - Tid: 17:30:45 -


anonym skriver:

gryyyyym lägg upp mer snälla




Datum: 2012-10-07 - Tid: 08:44:20 -


anonym skriver:

gryyyyym lägg upp mer snälla




Datum: 2012-10-07 - Tid: 19:12:21 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback