KAPITEL 40-. PARTY - PART 1/2


Previously:  ”Jag har en… halvsyster på.. 13 år? Jag har träffat henne en gång, för 3 dagar sen. Och min mamma, som jag har trott varit död i hela mitt liv.”, suckade jag. Claire stelnade till.

”Wow, det måste varit tufft.”, tröstade Claire. Jag nickade med sammanpressade läppar.

”Vi kanske borde gå in.”, muttrade jag och hoppade upp ur poolen. Claire nickade och gick med mig mot våra handdukar. Nu skulle vi fixa oss, sen bar det av. Mitt första L.A Party.


 

Claire satt som faststelnade bredvid mig i bilen när vi hade parkerat vid stranden.

”Kommer du eller?”, mumlade jag och la en hårslinga bakom örat. Hon sneglade skeptiskt på mig.

”När jag tänker efter kanske vi bara ska åka hem, hyra Dear John och bara mysa?”, fick hon ur sig med hes röst. Jag skakade på huvudet och en menande blick på henne.

”Fega inte ur nu Claire! Det kommer gå finfint! Jag lovar.”, lovade jag med ett snett leende. Hon drog ett djupt andetag innan hon öppnade dörren. Musiken dunkade och stranden var fullproppad med folk.

”Säg bara till när du vill åka hem!”, ropade jag till henne för att överrösta musiken.

”Nu.”, svarade hon snabbt och vände sig om mot bilen igen, men jag greppade tag om hennes arm och stoppade henne.

Fega inte ur!”, upprepade jag med höja ögonbryn.

”Jag kommer säkert spy!”, jämrade hon sig.

 

image

 

”Allt kommer gå bra Claire!”, försäkrade jag henne och gick fram till den muskulösa mannen som stod med gästlistan.

”Claire Dalton med vän.”, pep Claire fram. Mannen kollade ner i listan och släppte sedan förbi oss. Jag log stort mot Claire för att visa att allt var ok. Helt plötsligt gick jag in i någon, typiskt mig. Men det var ingen mindre än Justin.

”Hey!”, utbrast han med ett leende på läpparna. Claire fnissade lätt till. ”Så, drickan är där borta, Pizza, korv och burgare där och dansa kan ni göra vart ni vill!”
”Okej, då vet vi.”, flinade jag till svar. Han nickade mot Claire och fortsatte sedan gå mot sina vänner.

”Claire. Claire? Okej, sluta du skämmer ut mig.”, fnös jag och gick mot baren. Claire kom bara någon stund efter mig med stora ögon.

”Han är såå snygg.”, kvittrade hon. Jag skrattade och beställde en Vodka Tonic, en till mig och en till Claire.

”Åh, nej jag dricker int…”

”Jo, ikväll gör du det.”, insisterade jag och räckte över ett av glasen. Hon förde sugröret mot munnen och slurpade i sig lite.

”Det är så… sött.”, var det enda hon sa. Jag skrattade och rullade med ögonen.

”Ja, det klart! Alkohol är sött. Ibland.”, flinade jag och drog med henne ut på dansgolvet. Där skulle jag nog stå ett bra tag hade jag planerat. Klockan var bara kvar över 8, så festen skulle nog pågå ett bra tag till.

 

Justin’s Perspektiv:

”Justin! Kan du och Jazmyn komma nu eller? Det här är sista gången jag ropar!”, varnade pappa. Jag kollade på Jazzy som fnissade kvavt. Vi satt uppe på hennes rum och lekte. Hennes kinder var röda av värme, men jag kan inte klandra henne. Det är riktigt varmt här uppe.

”JUSTIN!”, vrålade pappa från undervåningen, dock inte argt.

”Äh, kom nu Jazzy så går vi och äter lite mat.”, mumlade jag och drog upp henne i min famn.

”Pappas mat är inte god.”, gnällde hon in i mitt öra. Jag skrattade.

”Vi åker till McDonalds sen.”, lovade jag henne och blinkade med ögat. Hon log nöjt och slog sig ner på sin stol. Jag gjorde detsamma och sneglade på Erin som var upptagen med att mata Jaxon som blickade mig med stora ögon. Jag log stort mot honom och la upp två potatisar på min tallrik.

”När får vi träffa henne då?”, frågade pappa med ett stort flin på läpparna. Jag höjde lätt på ögonbrynen och skakade på huvudet.

”Hon är rädd för att ni inte ska gilla henne… så inte på ett bra tag tror jag.”, svarade jag ärligt. Han skrockade lätt till.

”Inte gilla henne? Som du berättar låter hon ju som en ängel!”, utbrast pappa. Jazzy kollade på mig med frågandes ögon. ”Vem pratar ni om?”

”Vi pratar om Belle.”, svarade jag mjukt, och kollade in i hennes klar bruna ögon. Hon rynkade lätt på pannan och snörpte på läpparna.

”Vem är det?”, fortsatte hon och skakade på huvudet. Pappa sparkade lätt till mitt smalben under bordet och nickade.

”Det är min flickvän.”, log jag. Jazmyn kliade sig hårt på sitt myggbett hon hade på hjässan och stoppade in en potatis bit i munnen.

”Belle? Inte Jasmine?”, för att bara vara 4 så var Jazzy riktigt smart.

”Nej, Jasmine och jag har bråkat förstår du. Vi är inte kompisar.”, förklarade jag.

”Jaha.”, svarade hon bara och tog äcklat in en bit köttfärslimpa i munnen. Pappa skrattade till åt hennes anisktsuttryck.

”Jazzy, ät eller gå och lägg dig.”, retades han. Jazmyn skakade på huvudet.

”Jag och Justin ska faktiskt till McDonalds, så det så!”, svarade hon med näsan upp i vädret. Jag kollade generat ner på mina händer.

”Va? Ska du ta med ungen på McDonald’s?”, undrade pappa med uppspärrade ögon. Jag ryckte skyldigt på axlarna. Jazzy fnissade till, och Jaxon kastade en potatis på pappa.

”Då får du ta med dig Jaxon också.”, sa han bara och började duka av. Hade han blivit arg nu eller? Jazzy tjöt glatt till och hoppade upp i min famn. Jag satte henne på min ena arm och Jaxon på min andra innan jag lämnade huset. Lika bra att ta pappas bil där alla saker redan var installerade. Asså barnstolar.

 

 

”Happy Meal? Du med Jaxon?”, undrade jag när vi skulle betala. Jaxon nickade lyckligt och gick med Jazzy till ett bord. Jag tog våran bricka och gick iväg till bordet dem hade tagit, men där satt också någon annan.

”Selena? Vad gör du här?”, utbrast jag förvånat. Hon log stort mot mig.

 

image

 

”Jag har min andra konsert här ju! Jag berättade ju det för 3 dagar sen, i Nasville.”, svarade hon och drog upp Jazmyn i sitt knä. Jazzy och Jaxon hade träffat Selena förut då vi var så bra kompisar.

”Jaha… jag kanske pratade med Belle.”, mumlade jag frånvarande och stoppade in en pommes i munnen. Selena nickade.

”Så, har ni det kul här? Vart är Jeremy?”, sa Selena milt. Jag fuktade mina läppar.

”Han är hemma med Erin. Dem ville vara… ensamma.”, ljög jag. Selena nickade och log stort mot Jaxon som satt med en – vad det såg ut som – jätte stor hamburgare i sina små händer. Jag tog den ur hans grepp och rev av en liten bit åt honom, som han stoppade i munnen. Han satt och tuggade ett bra tag innan han pekade på sin Cola. Han var 2, och drack Cola. Men, det var pappas barn. Jag räckte över burken och utbytte en blick med Selena.

”Så, jag hörde att Belle har flyttat till Los Angeles nu.”, suckade Selena. Jag nickade.

”Ja, igår.”, var mitt svar. Jazmyn hade börjat med sina morötter, till skillnad mot Jaxon som nu satt och drack Coca Cola. Jag skrattade lågt till.

”Ni två borde lära känna varandra.”, tyckte jag. Selena mötte min blick.

”Skulle hon vilja det? Jag menar, jag skämde ut mig första gången vi träffades genom att snacka om hennes döda mamma.”

”Hennes mamma lever.”, orden bara rann ur munnen på mig. Selena ryckte till.

”Va? Nej? Hon var väll…”, hon tyckte jag verkade vara lite… tja, elak kanske?

”Jo, hon kom till Belle. Hon var aldrig död.”, förklarade jag. Selena pressade ihop sina läppar.

 

 

”Wow, det måsta ha varit tufft för Belle.”, gurglade hon med lite Fanta i munnen.

”Ja, jag åkte från D.C till henne i London då. Hon var så ledsen.”, Selena  nickade.

”Ja, det skulle jag också varit om min mamma hade fejkat sin död i flera år.”, erkände hon. Jag suckade lätt och kollade ut genom fönstret på alla tjejer som stod på andra sidan gatan med kameror, plakat och t-shirts.

 

 

Belle’s Perspektiv:

Mina fötter började värka, och allt verkade snurra runt omkring mig. Claire stödde sig på mig.

”Ska vi slå oss ner där borta kanske?”, föreslog jag och nickade mot lägerelden.

”Gå dit du. Jag kommer snart.”, fnittrade hon och gick tillbaka in i Dans hopen. Jag skakade på huvudet för mig själv och gick fram till baren.

”En vanligt Cola.”, beställde jag. Bara en sekund därpå fick jag en iskall, svalkande cola. Jag gick och satte mig ner vid lägerelden och bara kollade in i flammorna medans jag smuttade på min svala cola. En tjej kom och slog sig ner bredvid mig.

”Hej.”, viskade hon hest. Jag sneglade på henne och nickade.

”Hej.”, svarade jag.

”Så… vad gör du här? Ny va?”, hon förstod genast att jag inte passade in här.

”Japp, från London. Och du? Bott här i hela livet?”, anklagade jag henne, och på något sätt lät mitt tonfall bittert och elakt istället för glatt och vänligt. Hon suckade.

”Nej, flyttade hit för 4 år sedan. Jag går på Dans skolan inne i stan.”, hon verkade vara för full för att rabbla upp hela namnet, eller bara trött.

”Jag ska börja i den. Belle förresten.”, sa jag vimsigt och räckte över min hand.

”Laura.”, svarade hon trött och skakade om den. Hon skulle precis säga något då hon bara reste sig upp och gick iväg. Jag kollade upp bakom mig och förstod varför hon hade gått. Eller jag trodde att jag hade förstått.


Hm.. varför gick Laura? Hur kommer Party - Part 2/2 gå tror ni? Vem står bakom Belle ? KOMMENTERA SNABBT OCH MYCKET FÖR MER IKVÄLL! <3


Kommentarer

Anonym skriver:

skit bra mer inge puss drama snälla hahahahahah :)<3<3<3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:07:13 -


Elin skriver:

MERMERMER!! <3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:09:37 -


karin skriver:

Skitbra! Det här är min favoritnovell, och trust me, jag har läst många ;)

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:11:18 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Awesome. <3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:11:43 - URL: http://myonedstorys.blogg.se


Emmy. skriver:

Riktigt bra, som vanligt!

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:13:03 -


Wilma <3 skriver:

Jätte bra!! Meeer!! <333

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:18:23 -


Emma skriver:

Puss va bra!

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:20:17 -


Anonym skriver:

Jätte bra! Mer ikväll? ;)

Datum: 2012-08-09 - Tid: 21:36:40 -


Emelie skriver:

Mooore today!!

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:05:03 -


Anonym skriver:

jätte bra mer mer mer ikväll!!!

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:09:20 -


Hanna skriver:

Mer nu, tack! FÖR SPÄNNANDE SÅ GE MIG MER NUUU

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:10:05 -


Lovisa skriver:

Meeeer! skitbra! <3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:50:47 -


Lovisa skriver:

Meeeer! skitbra! <3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:50:50 -


Anonym skriver:

Jag måste ha mer ikväll!

Datum: 2012-08-09 - Tid: 22:59:17 -


mooa skriver:

asså duu ägeeeeeeeeeeeeeeeeeer :)))))
skriiiiv mera ikväll!!
Nytt kapitel uppe på bloggen!!
Kommentera och läääääs!! ;)) om du orkar ;)

Datum: 2012-08-09 - Tid: 23:29:59 - URL: http://justinnovells.webblogg.se


Jessica skriver:

Jätte bra :) Love It <3

Datum: 2012-08-09 - Tid: 23:31:50 -


Emelie skriver:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-08-10 - Tid: 00:36:00 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-08-10 - Tid: 00:49:06 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Storiestoyou skriver:

As bra!:D

Datum: 2012-08-10 - Tid: 12:10:20 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Ema skriver:

Gryyymt! Mer snart?

Datum: 2012-08-10 - Tid: 14:05:52 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback