KAPITEL 28-. MASTER PLAN? PART.2

"Vart ska du grabben?" Frågade han med skrovlig röst och hostade till. Jag log mot honom.
"Till butler." Han nickade och fortsatte sedan med sitt.
Jag hoppade in i bilen och körde mot Ryan's hus. Det var verkligen varmt ute idag. Tänkte jag för mig själv när jag knackade på hans dörr.
Den öppnades snabbt och jag mötte ett par nyfikna gröna ögon. Fjärilarna bubblade snabbt upp. Kim?
Jag tog ett djupt andetag innan jag log mot henne. Hon log prövandes tillbaka.
"Hej." Mumlade jag fram och kliade mig i nacken.
"Hej.." Viskade hon till svars och bet sig nervöst i läppen. Ryan kom upp bakom henne och log stort mot oss.
"Japp! Nu blir det kul!" Kim fnös ironiskt och gick in igen. Ryan blinkade med ögat till mig och gick sedan in. Vad har du nu planerat Ryan?
Jag stängde dörren försiktigt efter mig och gick sedan in i vardagsrummet där alla satt samlade.
"Hey Biebs." Log Haley. Jag nickade mot henne och log tillbaka. Min blick fastnade på Samantha som log snett mot mig.
"Lugn Justin, jag kommer inte försöka något.. Inte just nu kanske." Flinade hon och skrattade till. Jag log mot henne och nickade lätt. Inte på rätt humör för en kväll som denna.
"Okej, men ikväll har Jeremy en fest. Med pool, dricka, dansgolv.. Ja, rubbet!" Utbrast Chaz. Kim nickade gillandes och kollade ner på sina fingrar innan hon mötte min blick.
"Ska du gå?" Jag ryckte på axlarna och blinkade lätt med ögat.
"Jag vet inte.. Ska du?" Hon fnittrade till och nickade. "Ja, då kommer jag också." En suck slank ur hennes mun.
Såklart.. Jag hade glömt att jag hade sårat henne. Bing-bong Justin! 1-0 till dig.
"Förlåt Kim, ja-.." Hon viftade bort mina ord med handen och gick med snabba steg in på toaletter där snyftningar började låtas. Jag suckade högt och svor en hel ramsa tyst.
"Justin, du kanske borde ta det lite lungt med Kim? Hon har inte riktigt kommit över det än vet du." Sa Haley långsamt och kollade medlidsamt på mig. Jag nickade och satte mig ner i fotöljen med en utpustning.
"Jag går till henne." Muttrade Samantha tyst och reste sig upp för att gå iväg till Kim. Jag nickade och kollade sedan på Chaz och Ryan.
"Vem är Jeremy egentligen?" Frågade jag nyfiket. Chaz log stort.
"Jeremy.. Ja, en kille i vår klass. Men du får nog akta dig så att Kim inte springer till honom. Han är riktigt snygg enligt tjejerna på skolan!" Jag nickade långsamt och började bita på min nagel.
"Justin vet du att när man biter på sina naglar är det lika äckligt som att slicka en toalettring?" Upplyste Haley mig.
Jag stoppade äcklat ut fingret ur munnen och kollade surt på henne.
"Tack för den." Hon skrockade lätt.
"Ville bara få dig att må lite illa. Och att sluta bita på naglarna. That's all!" Flinade hon och reste sig upp för att också gå till Kim och Samantha.
-
"Vi går nu. Ses på festen." Mumlade Kim och lämnade huset snabbt men ändå långsamt med Haley efter sig.
"Okej, när börjar festen?" Frågade jag trött.
"Eh.. Klockan 9. Om 1 timme alltså. Vill du åka hem innan eller?" Svarade Ryan lungt. Jag skakade på huvudet och tryckte fram ett leénde.
"Nah. Jag stannar." Han nickade och satte på MTV. Såklart skulle min låt 'Baby' börja spelas. Ryan flinade stort mot mig och höjde snabbt volymen och började dansa som en tjej.
Tack Gud, för att du gav mig det här...
Jag drog på ett lager rouge på mina kinder och log sedan mot min spegelbild.
"Vad ska du ha på dig Kim?" Frågade Samantha glatt och log stort mot mig. Värst vad positiv och glad hon hade blivit sen sist då.
"Det här!" Svarade jag och visade upp ett par svarta Jeans-Shorts och en neonrosa tröja. Det hela piffade jag upp med ett par snygga örhängen och ett par svarta pumps.
"Fint! Själv ska jag ha det här!" Hon snurrade runt i den svarta tupklänningen som satt tajt på hennes smala kropp.
"Najs! Du då Hales?" Frågade jag med ett stort leénde på läpparna. Hon visade upp ett linne med en massa volanger och en svart tub-tjol. Jag nickade och gick in på badrummet för att klä på mig. När kläderna var på kollade jag på mig själv i spegeln. Du borde ju ligga i din säng och gråta nu! Brydde du dig inte om Justin's svek?! Med det var problemet. Jag brydde mig för mycket, så att jag inte kunde tänka på det. Justin... Ja, jag älskar honom. Även vad han gjorde.
Och han kan inte få förstöra mitt liv. Eller snarare sommarlov. Vi kommer lösa det. Snart.
"Är du klar eller?!" Ropade Samantha från mitt rum. Jag ryckte till och log prövande mot min spegelbild innan jag låste upp.
"Ja det är väll klart! Nu festar vi!" Alla började skratta innan vi lämnade rummet med en liten duns.
-
Musik dunkade högt ifrån huset. Klockan var bara 21.10 och de var redan igång? Snacka om fest. Ryan och Chaz log stort mot oss, medans Justin's blick bara brände mot min hud när jag inte såg.
"Nu kör vi!" Utbrast Chaz glatt och började lunka mot huset. Alla följde på och när vi var framme plingade vi ungefär 7 gånger innan denna, Jeremy kom och öppnade.
Han gjorde handshake med Chaz och Ryan, hälsade på Haley, Sam och Justin. Och sen kom han till mig. Då bara ett leénde dök upp på hans läppar.
Tumblr_llbacghxay1qdcpc0o1_500_large
Snälla, fall inte för mig. Fall inte för mig.. Hans leénde förminskades lite.
"Hey!" Log han och skakade om min hand. Jag andades långsamt ut och log stort mot honom. Vi gick in i huset och då var festen igång.
Jag dansade med helt ranom människor och drack flera drinkar. Jeremy kom fram till mig med två glas och räckte över det ena till mig. Jag tog snabbt tag i det, log smått mot honom och klunkade sedan i mig det. Alkoholen brände i strupen, men det kändes bra. Riktigt bra.
"Så, har du någon kille?" Frågade Jeremy flörtigt och började dansa framför mig. Jag bet mig hårt i läppen.
"Typ!" Svarade jag och satte fast en hårtest bakom örat.
"Okej!" Illamåendet närmade sig. Åhnej! Jag sprang snabbt därifrån och ut från huset. Ut från folkmassan.
Såfort jag kom ut så åkte allt upp.
Vätskan kändes frätande mot min strupe men var ohejdbar. Fyllespya.. Det var det värsta som fanns. Det stank och gjorde ont i halsen.
Jag lutade mig tillbaka och satte mig på en stol framför huset helt själv i den svalkande natten. Klockan var redan runt ett på natten.
"Hur är det?" Jag kollade upp och mötte Justin's vackra leénde. Jag ryckte på axlarna och suckade högt.
"Skorna värker." Gnällde jag och drog av mig de höga pumpsen och satte ner fötterna i det daggiga gräset. Kändes redan bättre. Han slog sig ner på stolen bredvid min.
"Här!" Sa han och räckte över en kopp. Jag kollade tvekandes på den. "Det är bara vatten." När han sa de orden tog jag genast tag i koppen och drack upp allt.
"Justin.. Jag älskar dig. Men allt är så jävla svårt.. Allt ska vara piss i livet!" Nu började jag gråta. Fyllan gör en känslosam.
"Mhm.." Svarade han bara och kollade upp på den stjärnklara himmeln.
"Men jag tänker inte göra något. Det är som det är.. Tiden får ta det som kommer!" Han nickade långsamt.
Jag lät säkert som ett psyko.
"Men bara så du vet, Mr.Bieber! Du kommer inte..." Orden stoppades i halsen. De kom helt enkelt inte upp.
Jag reste mig vinglit upp, gick fram till Justin och kysste honom. Med fjärilar i den jävla magen.
Whoop! Party rock! ;D
Vill ni ha mer? Kommentera då, för jag älskar att logga in och se kommentarer! :D


Kommentarer

Anonym skriver:

Så jävla bra!!!!!!!!<3:)

Datum: 2012-04-13 - Tid: 09:45:32 -


Jssmn! skriver:

meeeer! :D

Datum: 2012-04-13 - Tid: 09:48:57 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Nora skriver:

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!



HELT JÄVLA GRYM ÄR DU!

Datum: 2012-04-13 - Tid: 10:08:56 -


Josse skriver:

Sjukt bra! :D<3

Datum: 2012-04-13 - Tid: 10:22:55 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


madicken skriver:

yeaaaahh meer :]<3

Datum: 2012-04-13 - Tid: 11:43:01 -


Anonym skriver:

mera liv fett bra min drog!!!!!!!!!!gud vad skulle jag göra utan dina noveller, jooo jag skulle ligga och ruttna på mitt rum haha mera pleze!!! :)

Datum: 2012-04-13 - Tid: 13:20:23 -


Becca skriver:

Älskar det!

Datum: 2012-04-13 - Tid: 13:27:32 -


Ilma skriver:

Snälla mer!!<33

Datum: 2012-04-13 - Tid: 13:58:52 -


Anonym skriver:

Du är grymt duktig på att skriva!

Datum: 2012-04-13 - Tid: 14:04:12 -


Sara skriver:

Meeeeer!

Datum: 2012-04-13 - Tid: 14:25:18 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/


Anonym skriver:

hur lång blir novellen?

Datum: 2012-04-13 - Tid: 16:40:08 -


Anonym skriver:

meer!! :D

Datum: 2012-04-13 - Tid: 19:18:00 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback