KAPITEL 23-. SMORES



"Nej.. Han ljuger Kim. Vi vill inte se dig sårad. Kom igen.. Tro på mig! Justin är inte den prince charming som du tror! Alla har en mörk sida, Justin också. Snälla Kim!" Det fick vara nog.
"Ryan. Lägg ner. OK? Hej då, vi ses när jag och Justin kommer tillbaka till Stratford." Jag la snabbt på.
Det är inte sant Kim. De ljuger. Glöm bort allt nu!
Kim kom ut med snabba steg och en bekymrad min. Jag kollade förvirrat på henne och fick ett leénde tillbaka. Vad hade de sagt egenligen?
"Hur är det?" Frågade jag oroligt och la en hand på hennes axel. Hon skakade lätt på huvudet och satte sig ner på trappavsatsen.
"Inget. Eh.. Jag tror jag tar en joggingtur." Sa hon snabbt drog på sig sina joggingskor innan hon började springa in i skogen på den lilla stigen. Jag ska ta reda på vad de sa...
-
"Hallå?" Muttrade jag när pipen började avta.
"Justin.. Vad är det?" Svarade Ryan förvånat. Jag fnös till.
"Vad sa ni till Kim? Vad sa ni, som gjorde henne så upprörd så att hon helt plötsligt ska jogga. Ifrån mig!"
"Lugn bro'.. Vi berättade bara om... Eh.. Att hennes pappa har satt in henne på skolan. Hon står väll inte ut av tanken att gå i skolan när du är på turné och behövde tänka klart? Inte vet jag! Det är inte jag som är några tusen meter ifrån henne, så du får väll ta reda. Men Justin, såra henne inte. Då... Då får du Mick på dig. Och oss."
Med de orden la han på.
Såra henne? Varför skulle jag såra henne? Det här måste ju fixas på något sätt. Jag kollade på klockan som visade halv 6. OK, då var det snart dags för middag. Grilla! Den tanken hade aldrig slått mig förut.
Jag plockade fram korv, bröd, tillbehör och en flaska cider och gick ut.
Vi hade grillat många gånger här, så vi hade en grillplats. Jag fixade fram ved och tändstickor och plockade ut Marshmallows, choklad och kex så att vi skulle kunna göra Smores.
Nu skulle allt bli bra..
Jag började redan bli svettig när jag såg en glimt av huset igen. Mina steg blev snabbare och snabbare tills jag var framme vid huset möttes jag av Justin's omfamning.
"Vill du duscha?" Jag nickade och sprang in i huset och slängde av mig skorna innan jag gick in i badrummet och klädde av mig.
När jag vred om kranen hostade rören till innan vattnet började strila ner. Det var skönt mot min kropp, men blev ingen lång dusch. Jag torkade snabbt håret och virade handduken kring min kropp och gick ut.
"Middagen är nästan klar." Sa Justin mjukt och log stort mot mig.
Tumblr_lvlgnpnsox1r3a6lp_large_large
"Jaså?" Svarade jag retligt. Han skrattade till och pekade på en hög med kläder på en stol.
"Klä på dig och kom ut."
Jag tog på mig underkläderna först och granskade sedan det han hade tagit fram. Det var ett par ljusblåa jeans-shorts och en stor, grå tjocktröja. Det såg OK ut så jag drog snabbt på mig det innan jag satte upp håret i en boll mitt på huvudet. Jag gav necesären en blick men sket sedan i sminket.
Det var bara jag och Justin här ändå så, ja.
-
"WoW Justin.." Viskade jag mot hans läppar. Elden, Justin... Allt!
Han visste verkligen hur man gjorde något helt perfekt. Jag åt upp min sista korvbit och log mot honom.
Han tog upp ett paket Marshmallows och allt annat till Smores.
"Du vet verkligen hur jag gillar saker!" Han log flörtigt och ryckte på axlarna.
"You know!" Flinade han och räckte över en Marshmallow. Jag tryckte fast den på pinnen och snurrade den flera varv tills den var perfekt.
"Du, förut.. Vad var det som hände? Vad sa Chaz och Ryan?" Frågade Justin helt plötsligt. Skulle jag ljuga? Nej..
"De sa att du har en flickvän. Som heter Jasmine Villegas. Men ni har ju gjort slut så, jag trodde inte på de."
Hans min blev fast svettsad på mitt ansikte och ett litet leénde växte fram.
"Vad bra. Jag älskar dig." Viskade han lent och kysste mig passionerat på läppara. Hans kyssar åkte ner till min hals och min blick somnade på elden.
Ljög Justin? Eller ljög de? Allt var ett mysterium, men jag tänkte inte förstöra min och Justin's sista dag imorgon.
-
Solen lyste in genom gardinerna. Toppen, vi hade glömt att dra ner draperierna igen. Jag suckade djupt och kollade på klockan. Halv 9. Lika bra att gå upp, hellre det än att ligga och slöa hela morgonen. Jag kollade på min vänstra sida men hittade ingen Justin. Hade han gått upp?
Hans röst lät som ett tyst mummel nedifrån, så jag smög mig mot trappan och tog ett litet steg ner för att höra vad som sas. Han pratade i telefon med någon, med tanke på att han vankade av och an hela tiden och såg vädligt frustrerad ut.
"Nej, och sluta. Mm.. Nej! Jaja.. Vi ses. Nej.. Hejdå Jasmine." Min luft tog slut. Jasmine?
En flämtning lämnade min mun och Justin mötte min blick.
"Är du vaken?"
Varför pratade han med Jasmine? DET KOMMER MER, MEN KOMMENTERA ÄNDÅ! <3

Kommentarer

Anonym skriver:

Iiiiiihhhh... snälla mer.. nuu <3333333333

Datum: 2012-04-10 - Tid: 15:11:27 -


Jssmn! skriver:

meeeer gurl!! :)

Datum: 2012-04-10 - Tid: 15:14:38 - URL: http://jssmn.blogg.se/


JuustinBieeberNoveller skriver:

Jättespännande. Meeer:)))

Datum: 2012-04-10 - Tid: 15:25:36 - URL: http://juustinbieebernoveller.blogg.se/


Linnéa skriver:

MEERRR :D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 16:28:57 -


Anonym skriver:

Jättebra:)

Datum: 2012-04-10 - Tid: 17:45:39 -


Anonym skriver:

skit bra mera nu!!!!!!!!!!!!!<3<3:)

Datum: 2012-04-10 - Tid: 17:55:46 -


elin (: skriver:

grymt :D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:29:02 - URL: http://elinohrn.devote.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback