KAPITEL 16-. HAWAII

"Vi behöver semester.. Vad säger ni om Hawaii?" Jag sken upp i ett leénde och kollade på Justin. Han nickade och kysste mina läppar mjukt.
"Så, Justin. Hänger du med?" Justin nickade och log stort mot pappa.
"Det kan du ge dig på!" Skrattade han och pappa gjorde detsamma. De två tillsammans..
Hawaii, here we come!
Jag kramade om Justin's varma hand medans vi gick igenom gate'n. Allt var perfekt.
"Exakt nu, skulle jag vilja stoppa tiden och bara vara med dig." Viskade jag mot hans kinde och kysste den lätt.
Han nickade och log smått mot mig och fortsatte gå.
Vad var felet? Jag drog tillbaka honom och kollade allvarligt in i hans hasselnötsbruna ögon.
"Vad är det jag gör för fel? Älskar du mig inte?" De orden ångrade jag direkt. Han ögon blev snabbt svarta och vattnades.
"Tror du inte att jag älskar dig? För det gör jag livet ut! Vi kommer gifta oss, få barn och barnbarn tillsammans! När vi är 80 kommer folk fråga hur vi har hållit ihop så länge.." Spottade han ur sig och la sina händer på mina kinder och kollade mig djupt in  i ögonen.
"Kimberly Mary Brooks, jag älskar dig tills döden skiljer oss åt. OK?" Jag nickade och försökte svälja gråten som sved i min strupe. Det var så vackert. Han kramade om min hand och gick mot planet igen.
-
"Kim. Vakna." Viskade Justin lent i mitt öra. Jag öppnade långsamt ögonen och kollade ut genom fönstret. Solen sken och Hawaii var verkligen större än på kartan. Jag log stort och vände mig mot Justin för att kunna kyssa honom.
"Det är ska bli så kul" Mumlade han mot mina läppar. Jag nickade och började leka med hans tunga.
"Euw!" Utbrast han och hoppade ifrån mig lite. Jag kollade orolgt på honom.
"Har du aldrig hånglat, eller?" Han nickade och pekade på min mun. Jaha, andedräkten.. Jag suckade högt och öppnade min väska för att ta ut min necesär och gick in på badrummet. Vi skulle landa om 20 minuter så jag hann fräsha till mig lite. Jag satte mig ner på toan och gjorde det jag skulle och tvättade sedan händerna innan jag tog upp tandborsten och tandkrämen och började borsta för full fart.
När andedräkten smakade mint så tog jag tag om hårborsten och kammade igenom mitt tjocka hår. Det fick bli en fläta liggandes på ryggen. Jag rättade till mitt smink innan jag gick ut till Justin, pappa och Sierra igen.
"Åh! Jag älskaaar Hawaii!" Kvittrade Sierra och kysste pappa passionerat på läpparna. Jag kollade glatt på de. Det hade tagit ett tag för mig att smälta att pappa hade kommit över mamma, men han och Sierra var så lyckliga tillsammans, och jag kunde inte ta ifrån honom det.
"Vacker du är." Sa Justin mjukt och drog ner mig i sin famn. Jag kollade menande på honom.
"Har du sett dig själv?" Skrattade jag och kysste honom intensivt på läpparna. Han flinade stort mot mig och kramade om mig när det plingade till.
"Kan jag få be alla passagerare att sätta på sig säkerhetsbältet! Vi landar om 5 minuter!" Justin satte ner mig i mitt säte igen och vi drog på oss säkerhetsbälten.
Hawaii, 5 dagar, pappa, Sierra och Justin...
Solen stod högt upp på himmelen.
Papz'en gjorde inte situationen bättre. Kim och jag gick på hyffsat 'bara-kompisar' avstånd.
"Justin! Le! Vem är Tjejen?! Är det din tjej?!" Jag stannade upp och kollade på pap'zen.
"Det är bara min kompis. OK?" De blev galna och vi fortsatte gå mot utgången där en hyrbil stod och väntade på oss.
"Justin, Jasmine då?! Vart är hon?!" I ögonvrån såg jag hur Kim stannade upp och fortsatte gå. När vi satte oss ner i bilen kollade hon surt på mig.
"Jasmine, vem?" Snäste hon och korsade armarna beskyddande över brösten. Jag suckade lätt.
"Jasmine är ett ex." Du ljög. Justin, du borde inte ljuga. Hennes min blev lättare och ett leénde tittade fram.
"Okej." Svarade hon lätt och kollade ut genom förnstret.
Hur ska du kunna städa upp sen, när sanningen kommer fram? Tänkte jag ledsamt för mig själv.
-
"Ska vi bada?!" Ropade Kim från badrummet. Jag nickade för mig själv och dörren öppnades.
Kim kom ut med ett stort leénde på läpparna i en bikini.
"Vacker." Viskade jag och drog upp henne i min famn och började naffsa henne på halsen vilket fick henne att brista ut i gapskratt.
"Neej! Haha...Justin!! NEEEJ!" Skrek hon mellan skrattattackerna och sprattlade sig i min famn.
"Komigen då, så sticker vi!" Hojtade jag och skrattade till. Hon gjorde armkrock med mig och började gå mot dörren då min mobil plingade till.
"Vänta här." Ursäktade jag mig och sprang tillbaka in i vardagsrummet och tog upp min mobil.
Det var ett sms. Från Jasmine..
Kort men blabla!
ALLA LÄSER DET HÄR! VIKTIG INFORMATION!!!!!
Jag ska sova hos en kompis ikväll, så det här är det enda ni får idag ;( BAJS! Knowee..
Men kommentera så får ni mer imörrn! ;D


Kommentarer

Anonym skriver:

skit bra synd att du inte kommer lägga upp något mer i dag!!:( men så jävla spännande <3<3<3<3:)::)

Datum: 2012-04-05 - Tid: 13:35:54 -


Anonym skriver:

Jättebra!!

Datum: 2012-04-05 - Tid: 14:50:45 -


Josse skriver:

Superduperbra!! Längtar tills nästa !<3

Datum: 2012-04-05 - Tid: 16:58:45 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Jssmn! skriver:

asbra kapitel bruden! :D Åhhhhh :/ Bara ett kapitel idag :( Hoppas det kommer betydligt mer imorgon då! Kram <3

Datum: 2012-04-05 - Tid: 18:50:08 - URL: http://jssmn.blogg.se/


elin skriver:

grymt!

Datum: 2012-04-05 - Tid: 22:29:12 - URL: http://elinohrn.devote.se


alex skriver:

Jätte bra !! Skynda med att skriva mer imorgon :) <33 xx

Datum: 2012-04-05 - Tid: 23:39:09 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Anonym skriver:

Hejsan! :D Nu är kapitel 2 ute i novellen och jag hoppas du kommer läsa och kommentera om vad du tyckte :D Du hittar inlägget här: http://justindrewstories.webblogg.se/2012/april/kapitel-2-i-can-be-selfish-youre-so-impat-1.html#comment



Stora kramar!<3

Datum: 2012-04-06 - Tid: 00:51:46 -


Anonym skriver:

Hejsan! :D Nu är kapitel 2 ute i novellen och jag hoppas du kommer läsa och kommentera om vad du tyckte :D Du hittar inlägget här: http://justindrewstories.webblogg.se/2012/april/kapitel-2-i-can-be-selfish-youre-so-impat-1.html#comment



Stora kramar!<3

Datum: 2012-04-06 - Tid: 00:56:51 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback