Kapitel 14-. Gone

"Ska jag följa med?" Frågade Justin allvarligt. Jag skakade snabbt på huvudet och kysste honom på huvudet innan jag gick ut ur den kvävda resturangen.
Det var lagom kallt ute. Ingen stod utanför resturangen vilket var skönt. Eller en person stod där. Jag satte mig på en bänk utanför och kollade ut över parken som var mitt över gatan. Helt plötsligt började någon röra sig ut ur parken, mot mig.
"Så Justin.. Berätta lite om dig själv!" Log Mick. Jag nickade och skrattade lätt till.
"Du känner mig ju? Haha, så du kan nog det mesta!" Han nickade lätt och lutade hakan i händerna och kollade allvarligt på mig.
"En sak ska du vara säker på, om du skadar Kim på något sett... Då kommer du aldrig få komma i närheten av henne längre." Jag svalde hårt. Aldrig var en lång tid.
"Föresten, vart är Kim? Hon har varit borta ett bra tag." Andades jag oroligt ut och sneglade på Sierra och Mick medans jag hade blicken på utgången. Mick ryckte på axlarna och suckade.
"Gå och kolla du."
Jag reste mig upp och började gå mot utgången. Klockan var 21.32 så hon hade varit borta i lite mindre än en kvart.
Konstigt.. En sval bris slog till mig i ansiktet när jag kom ut. Jag kollade åt höger och vänster, men ingen Kim.
"Kim!" Ropade jag hest och väntade in ett svar. Inte ett knyst. Jag joggade över vägen till den lilla parken men där var det inte heller ett spår av Kim.
Vart kunde hon vara? Det kunde ju inte bara ha sagt *Poff!* så var hon borta. Någonstans var hon ju.
Jag gick med snabba steg tillbaka in till resturangen och lutade mig andfått över bordet.
"Hon är ingenstans där ute! Hon är borta!" Utbrast jag förtvivlat och kände hur det sved till i ögonvrån. Sierra kollade skräckslaget på mig medans Mick la en tröstande hand på min axel.
"Lugna ner dig Justin... Hon dyker upp." Sa han mjukt och kollade djupt in i mina ögon. Jag nickade och svalde torrt.
"Jag tror jag åker hem.." Mumlade jag trött och Mick nickade.
Tumblr_lxazneuzmk1qief4oo6_250_large
"Hej då Justin. Vi ringer." Tröstade Sierra och kollade på mig med sina röda ögon. Jag förstod att hon var oroligt.
"Mmm.." Svarade jag snabbt innan jag lämnade resturangen för andra gången.
"Vart är du?" Viskade jag tyst för mig själv när jag hade sattit mig i bilen.
-
"Justin, prata med mig människa! Varför sitter du och tuggar på din underläpp och stampar med foten i golvet? Har det något med Kim att göra?" Sa mamma otåligt. Jag slutade tugga på underläppen och kollade på henne med en snabb nick.
"Vad har hänt?" Hon drog en hand genom sitt långa bruna hår och kollade oroligt på mig.
"Hon är borta.. Men Mick säger att hon kommer hem. Men de skulle ringa. Hon har varit borta i 2 timmar nu!"
"Men.. Justin, det måste gå mer än 2 timmar innan vi kan ringa polisen. Minst 10 timmar ska gå. Ta det lungt, hon är väll hos någon! Eller någon annan stans!" Sa hon lent och kollade tröstande på mig.
Mormor kom in i rummet med en macka och räckte över den till mig innan hon kramade om mig.
"Ta't lungt Justin! Hon dyker upp." Jag nickade och försökte svälja gråten så gott jag kunde, men det gick inte.
"Justin, gå och lägg dig. Jag väcker dig om vi får veta något.
Jag nickade och kramade om mormor innan jag sprang upp för trappan och in på mitt rum där Kim's tjocktröja låg på golvet. Jag greppade tag om den och tryckte den mot näsan och drog in hennes doft.
"Baby, lämna mig inte..." Viskade jag mot den och slog långsamt ihop ögonen och somnade snabbt.
Jag flackade till med ögonlocken. Vart var jag?
Rummet var svart och mörkt. Jag låg på en madrass på golvet. Vad var det här egentligen? Såfort jag försökte röra på mig så värkte det i hela kroppen.
Jag hade aldrig varit med om någon liknande smärta, fysiskt. Eller jo, men inte på kroppen. Allt var luddigt och jag var säker på att jag hade blåmärken över hela kroppen.
"Hallå?" Försökte jag få fram, men det blev bara en mimning. Nej,nej! Rösten var väll inte borta? Jag hörde en massa röster utanför rummet och sedan ett pistolskott som fick mig att rycka till. En ilsken röst röt till och ett slag träffade dörren. Jag lyckades med att resa mig upp men sen gick det inte mer. Dörren öppnades och en medelålders man kom in och tände en lampa innan han satte sig ner på en pall i mitten av rummet.
"Vet du varför du är här?" Viskade han läskigt. Jag skakade lätt på huvudet och tårar började rinna ner för mina kinder. Jag behövde Justin.. Just nu.
"Nähä. Men det är så att din lilla pojkvän har skapat problem med oss. Eller snarare hans Manager, Scooter. Din pappa!" Spottade han ur sig. Va? Scooter, min pappa? Jag svalde hårt och kollade ner på det kaklade golvet.
"Så Scooter är skyldig oss pengar, och lovade oss att fixa det via Justin! Sen tog vi ett snack med Justin som lovade att fixa fram det. Vi lovade att göra illa någon om han inte gjorde som vi sa. Men gjorde han det? Nej!"
Scooter? Justin? Vad hade de med såna här att göra?!
Jag ville slå till killen, döda honom med mina bara händer. Skrika. Ha Justin's armar runt min värkande kropp.
Men det gick inte. Inget av det skulle hända.
"Släpp mig.." Fick jag fram och fick en tår i munnen. Han skrattade glädjelöst.
"Skulle det hända tror du?!" Röt han. Jag skakade på huvudet och blev lämnad i rummet själv igen. Vad hade Scooter gjort?!
-
Det var två killar som hade kommit in och gett mig något i en spruta. Det sved i armen men det var inte mycket att göra.
Jag reste mig långsamt upp och tog ett vinligt steg mot dörren och sedan ett till. Och ett till. Tills jag var framme då jag bankade på dörren.
"Hjälp! Det är något konstigt!" Skrek jag svagt och en kille kom och öppnade direkt. Nu har du chansen Kim!
Jag sprang plågsamt förbi honom och kollade förvirrat runt i rummet efter en dörr. Jag började springa dit och hoppades på att få komma ut. Bli fri.
Mamma skakade lätt om mig.
"Justin." Jag satte mig spikrakt upp i sängen och kollade hoppfullt på henne men fick en besviken min tillbaka.
"Klockan är snart 2.. Poliserna är ute och letar. Kom och ät lite frukost nu." Viskade hon och drog med sin sköra hand på min panna. Jag nickade och reste mig upp ur sängen och klampade ner till köket.
Där stod det en hamburgare och en till sak. Eller snarare två. Ryan och Chaz. De log svagt mot mig och kramade mjukt om mig.
"Pattie har berättat" Viskade Chaz och kollade medlidsamt mot mig. Jag nickade och petade på hamburgaren.
"Hur är det?" Fortsatte Ryan och la en hand på min axel. Jag ryckte på axlarna och kollade ner på burgaren igen. Finns det någon värre än kompis förhör? Nej..
-
Killarna hade försökt med allt. Ta hit Mitch och Nolan, utan resultat,  försökt släpa med mig till fotbollsplanen, stranden, pizzerian och bion. Men jag kunde inte.
"Justin, du borde gå ut!" Upmanade mamma mig med len röst. Jag skakade på huvudet och lutade mig tillbaka i soffan och stirrade upp i taket.
Helt plötsligt plingade det på dörren. Mamma kollade på mig och sedan på dörren.
"Öppna." Beföll hon och kollade strängt på mig. Jag suckade och gick med stora steg mot dörren och öppnade.
Där ute stod ingen mindre än Scooter..
ÅHMAJGAD! Mitt internet dog, men nu fungerar det!! :)

Baby, lämna mig inte..." Viskade jag mot den och slog långsamt ihop ögonen och somnade snabbt.
KIM
Jag flackade till med ögonlocken. Vart var jag?
Rummet var svart och mörkt. Jag låg på en madrass på golvet. Vad var det här egentligen? Såfort jag försökte röra på mig så värkte det i hela kroppen.
Jag hade aldrig varit med om någon liknande smärta, fysiskt. Eller jo, men inte på kroppen. Allt var luddigt och jag var säker på att jag hade blåmärken över hela kroppen.
"Hallå?" Försökte jag få fram, men det blev bara en mimning. Nej,nej! Rösten var väll inte borta? Jag hörde en massa röster utanför rummet och sedan ett pistolskott som fick mig att rycka till. En ilsken röst röt till och ett slag träffade dörren. Jag lyckades med att resa mig upp men sen gick det inte mer. Dörren öppnades och en medelålders man kom in och tände en lampa innan han satte sig ner på en pall i mitten av rummet.
"Vet du varför du är här?" Viskade han läskigt. Jag skakade lätt på huvudet och tårar började rinna ner för mina kinder. Jag behövde Justin.. Just nu.
"Nähä. Men det är så att din lilla pojkvän har skapat problem med oss. Eller snarare hans Manager, Scooter. Din pappa!" Spottade han ur sig. Va? Scooter, min pappa? Jag svalde hårt och kollade ner på det kaklade golvet.
"Så Scooter är skyldig oss pengar, och lovade oss att fixa det via Justin! Sen tog vi ett snack med Justin som lovade att fixa fram det. Vi lovade att göra illa någon om han inte gjorde som vi sa. Men gjorde han det? Nej!"
Scooter? Justin? Vad hade de med såna här att göra?!
Jag ville slå till killen, döda honom med mina bara händer. Skrika. Ha Justin's armar runt min värkande kropp.
Men det gick inte. Inget av det skulle hända.
"Släpp mig.." Fick jag fram och fick en tår i munnen. Han skrattade glädjelöst.
"Skulle det hända tror du?!" Röt han. Jag skakade på huvudet och blev lämnad i rummet själv igen. Vad hade Scooter gjort?!
-
Det var två killar som hade kommit in och gett mig något i en spruta. Det sved i armen men det var inte mycket att göra.
Jag reste mig långsamt upp och tog ett vinligt steg mot dörren och sedan ett till. Och ett till. Tills jag var framme då jag bankade på dörren.
"Hjälp! Det är något konstigt!" Skrek jag svagt och en kille kom och öppnade direkt. Nu har du chansen Kim!
Jag sprang plågsamt förbi honom och kollade förvirrat runt i rummet efter en dörr. Jag började springa dit och hoppades på att få komma ut. Bli fri.

Kommentarer

Fanny skriver:

OMG! Give me more!! Nu tjejen! :D :D

Har oxå lov nu! Fick förra veckan <3

Datum: 2012-04-04 - Tid: 20:53:51 -


Jssmn! skriver:

meeer! :D :D

Datum: 2012-04-04 - Tid: 20:59:11 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Mennn ååååh snälla lägg ut ett till kapitel snälla?

Datum: 2012-04-04 - Tid: 21:23:43 -


Carmen skriver:

åhh, va spännande & sjukt bra kapitel du skrev! kan inte du skriva ett kapitel till? du är jätte duktig på att skriva!<3

Datum: 2012-04-04 - Tid: 21:55:58 -


Hanna skriver:

Ojojojoj!!!! More more more!!

Datum: 2012-04-04 - Tid: 21:59:23 -


alex skriver:

SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR BRA !skriv mer idag, snääälla? :3 <333

Datum: 2012-04-04 - Tid: 22:04:35 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


A-King <3 skriver:

SCOOTER?! ÄR SCOOTER HENNES PAPPA?!

OKEJ NU MÅSTE DU SERIÖST SKRIVA MER TJEJEN!

DAAAAMN DRAMA ;)<3

Datum: 2012-04-04 - Tid: 22:49:28 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback