Kapitel 10-. With Him.

"Ja, eller här" Svarade Justin retsamt och lyfte upp täcket så att man såg hans mage och boxer-shorts. Jag bet mig nervöst i läppen men gick ändå fram och kröp ner bredvid honom i den lilla sängen.
"Godnatt bieber." Viskade jag och rättade till t-shirten jag hade fått låna.
"Godnatt Kim." Viskade han flörtigt tillbaka och släckte lampan. Då var det bara att somna kvar..
Jag slog försiktigt upp mina ögonlock och blinkade några gånger för att vänja mig vid ljuset. Solen strimmade in bakom gardinerna rakt på Justin som låg bredvid mig. Hans hår stod åt alla håll och hans kinder och läppar var rosensköra. Han hade munnen vidöppen.. Så vacker.
Jag drog försiktigt av mig täcket och reste mig upp, vilket fick Justin att gny till och öppna ögonen. Ett leénde spreds sig snabbt på hans läppar och hans klarvita tänder syntes.
"Godmorgon." Viskade han glatt. Jag höjde på ögonbrynen och log snett tillbaka.
"Morgon." Svarade jag trött och sträckte på mig. Han kollade på mitt hår och sedan på mig med ett flin.
"Vill du duscha?" Jag nickade ivrigt.
"OK, jag tar fram lite av mammas kläder. Det kan du väll andvända?" Han reste sig upp vilket fick min blick att stanna på hans mage. Jag tror jag dör.. Tänkte jag. Han flinade stort mot mig och drog på sig en t-shirt vilket fick en suck att lämna min mun.
"Hopp in i duschen!" Skrattade han och föste iväg mig mot duschen.
-
"Seriöst Justin? Vart fick du det här ifrån?" Frågade jag och höll upp den röda spets BH'n mellan tummen och pekfingret. Han suckade och kollade menandes på mig.
"Sätt bara på dig den." Jag gick in på badrummet och drog på mig underkläderna han hade tagit fram till mig och jeans-shortsen och det lila linnet.
"Finns det en kam här?" Ropade jag ut till honom.
"Ja.. Kolla under handfatet!" Jag gjorde som han sa och där låg tre hårborstar. Köper han in saker i förhand eller? Jag tog upp en av de och började borsta igenom mitt tjocka hår. Eftersom att jag inte hade någon tofs fick jag ha utsläppt hår idag.
"Vad ska vi göra då?" Frågade jag och satte mig ner i hans säng. Han ryckte på axlarna och började fingra med sin mobil. Nu räcker det.. Tänkte jag surt och ryckte ifrån honom mobilen.
"Nej!" Tjöt han till och började sträcka sig mot den. Jag skakade ogillande på huvudet.
"Du får tillbaka den sen. Nu ska du vara social!" Han muttrade något och tryckte kudden över ansiktet.
"Naw! Har Justin blivit tre?" Sa jag retsamt och petade på honom med pekfingret.
"Kanske det!" Spottade han ur sig och log stort. Jag slog till honom på magen och reste mig upp.
"Kom nu, vi ska ha kul!" Utbrast jag och stoppade ner hans mobil i fickan. Han blängde surt på mig men det var ingen mening med det, han skulle ändå inte få tillbaka den. Än.
JUSTIN
När Kim satt och åt frukost smög jag mig ut till garaget för att hämta två vattenpistoler. Hon skulle allt få.. Jag greppade tag om en och fyllde den med vatten innan jag smög tillbaka mot huset. Jag kramade om handtaget och slet upp dörren. Då fick jag en kaskad av iskalltvatten över mig. Jag tjöt till och kollade stridslystet på Kim som stod med en tom hink i handen.
"Du ska få!" Röt jag retsamt och började skjuta på henne. Hon sprang runt i hela huset, där jag inte kunde skjuta. Men tillsist hade jag fått ut henne till tomten där vattenkriget var i full fart.
-
"Fred!" Ropade hon efter ett tag. Jag andades tungt in och ut och log mjukt mot henne och nickade innan jag ramlade ihop på gräsmatten bredvid henne.
"Det där var kul." Skrattade jag och kollade upp på den blåa himmeln. Hon nickade och log smått mot mig.
"Det var det." Vi låg där i gräset tills vi hade torkat. Då hoppade hon snabbt upp på fötterna och spärrade upp ögonen mot mig.
"Din mobil!" Skrek hon och tog upp den dyblöta mobilen ur sin ficka med en skamsen min.
"Fölåt Justin.. Åh!" Utbrast hon och den vanliga rynkan tog plats mellan hennes ögonbryn. Jag log stort mot henne och la en hand på hennes.
"Jag har råd med en ny." Hon blängde surt på mig till svars och slog lätt till mig på axeln.
"Snobb?" Muttrade hon och började nypa mig. För varje nyp tjöt jag till och jag var ganska säker på att jag skulle vara gul och blå vid dagens slut.
KIM
Justin stannade med bilen utanför mitt hus.
"Följ med in." Upmanade jag honom och fick en skakning till svars.
"Näe.. Eller.. Okej." Han drog av sig sitt säkerhetsbälte och hoppade ur bilen för att öppna min bildörr innan jag hade hunnit göra det.
"Vilken gentleman du är då!" Sa jag mjukt och log stort mot honom.
"No shit Sherlock!" Skämtade han och skrattade till. Hans vackra skratt smittade snabbt av sig. Jag gjorde armkrok med honom och gick mot det stora huset. Sierra öppnade innan jag hade hunnit ta tag i handtaget ens.
"Jag såg er genom fönstret." Förklarade hon sig med ett leénde. Jag log smått tillbaka och kollade på Justin som helt plötsligt hade blivit 'mammas-lilla-pojke-som-ler-till-alla'
Jag petade till honom i revbenen med armbågen så att han skulle sluta, men nej då. Han fortsatte lé. Sierra log tillbaka och kollade ut mot köket.
"Jag har gjort en köttfärspaj. Ni har väll inte ätit lunch?" Jag skakade lätt på huvudet och la en hand på min mage som högt kurrade till. Sierra skrattade till och log stort mot mig och Justin. Kunde inte de två sluta lé någon gång?
"Bra, kom och ät då! Eller jag kan ta fram åt er så kan ni sitta ute på terassen." Föreslog hon. Jag nickade och drog med mig Justin ut till terassen där solen gassade.
"Det är varmt idag." Kommenterade jag för att bryta den stela tystnaden. Justin kollade på mig och sekunden senare brast han ut i skratt.
"Vad är det?" Frågade jag förvånat och drog bort en hårslinga från ansiktet och satte den bakom örat.
"Du pratar om vädret! Av allt!" Skrattade han men avbröt sig när Sierra kom ut med en bricka med två tallrikar och två glas med saft och köttfärspaj.
"Tack Sierra." Tackade jag och tog upp mina bestick och började skyffla in paj i min mun.
-
Jag slog försiktigt upp mina ögonlock och blinkade några gånger för att vänja mig vid ljuset. Solen strimmade in bakom gardinerna rakt på Justin som låg bredvid mig. Hans hår stod åt alla håll och hans kinder och läppar var rosensköra. Han hade munnen vidöppen.. Så vacker.
Jag drog försiktigt av mig täcket och reste mig upp, vilket fick Justin att gny till och öppna ögonen. Ett leénde spreds sig snabbt på hans läppar och hans klarvita tänder syntes.
"Godmorgon." Viskade han glatt. Jag höjde på ögonbrynen och log snett tillbaka.
"Morgon." Svarade jag trött och sträckte på mig. Han kollade på mitt hår och sedan på mig med ett flin.
"Vill du duscha?" Jag nickade ivrigt.
"OK, jag tar fram lite av mammas kläder. Det kan du väll andvända?" Han reste sig upp vilket fick min blick att stanna på hans mage. Jag tror jag dör.. Tänkte jag. Han flinade stort mot mig och drog på sig en t-shirt vilket fick en suck att lämna min mun.
"Hopp in i duschen!" Skrattade han och föste iväg mig mot duschen.
-
"Seriöst Justin? Vart fick du det här ifrån?" Frågade jag och höll upp den röda spets BH'n mellan tummen och pekfingret. Han suckade och kollade menandes på mig.
"Sätt bara på dig den." Jag gick in på badrummet och drog på mig underkläderna han hade tagit fram till mig och jeans-shortsen och tröjan
"Finns det en kam här?" Ropade jag ut till honom.
"Ja.. Kolla under handfatet!" Jag gjorde som han sa och där låg tre hårborstar. Köper han in saker i förhand eller? Jag tog upp en av de och började borsta igenom mitt tjocka hår. Eftersom att jag inte hade någon tofs fick jag ha utsläppt hår idag.
"Vad ska vi göra då?" Frågade jag och satte mig ner i hans säng. Han ryckte på axlarna och började fingra med sin mobil. Nu räcker det.. Tänkte jag surt och ryckte ifrån honom mobilen.
"Nej!" Tjöt han till och började sträcka sig mot den. Jag skakade ogillande på huvudet.
"Du får tillbaka den sen. Nu ska du vara social!" Han muttrade något och tryckte kudden över ansiktet.
"Naw! Har Justin blivit tre?" Sa jag retsamt och petade på honom med pekfingret.
"Kanske det!" Spottade han ur sig och log stort. Jag slog till honom på magen och reste mig upp.
"Kom nu, vi ska ha kul!" Utbrast jag och stoppade ner hans mobil i fickan. Han blängde surt på mig men det var ingen mening med det, han skulle ändå inte få tillbaka den. Än.
När Kim satt och åt frukost smög jag mig ut till garaget för att hämta två vattenpistoler. Hon skulle allt få.. Jag greppade tag om en och fyllde den med vatten innan jag smög tillbaka mot huset. Jag kramade om handtaget och slet upp dörren. Då fick jag en kaskad av iskalltvatten över mig. Jag tjöt till och kollade stridslystet på Kim som stod med en tom hink i handen.
"Du ska få!" Röt jag retsamt och började skjuta på henne. Hon sprang runt i hela huset, där jag inte kunde skjuta. Men tillsist hade jag fått ut henne till tomten där vattenkriget var i full fart.
-
"Fred!" Ropade hon efter ett tag. Jag andades tungt in och ut och log mjukt mot henne och nickade innan jag ramlade ihop på gräsmatten bredvid henne.
"Det där var kul." Skrattade jag och kollade upp på den blåa himmeln. Hon nickade och log smått mot mig.
"Det var det." Vi låg där i gräset tills vi hade torkat. Då hoppade hon snabbt upp på fötterna och spärrade upp ögonen mot mig.
"Din mobil!" Skrek hon och tog upp den dyblöta mobilen ur sin ficka med en skamsen min.
"Fölåt Justin.. Åh!" Utbrast hon och den vanliga rynkan tog plats mellan hennes ögonbryn. Jag log stort mot henne och la en hand på hennes.
"Jag har råd med en ny." Hon blängde surt på mig till svars och slog lätt till mig på axeln.
"Snobb?" Muttrade hon och började nypa mig. För varje nyp tjöt jag till och jag var ganska säker på att jag skulle vara gul och blå vid dagens slut.
Justin stannade med bilen utanför mitt hus.
"Följ med in." Upmanade jag honom och fick en skakning till svars.
"Näe.. Eller.. Okej." Han drog av sig sitt säkerhetsbälte och hoppade ur bilen för att öppna min bildörr innan jag hade hunnit göra det.
"Vilken gentleman du är då!" Sa jag mjukt och log stort mot honom.
"No shit Sherlock!" Skämtade han och skrattade till. Hans vackra skratt smittade snabbt av sig. Jag gjorde armkrok med honom och gick mot det stora huset. Sierra öppnade innan jag hade hunnit ta tag i handtaget ens.
"Jag såg er genom fönstret." Förklarade hon sig med ett leénde. Jag log smått tillbaka och kollade på Justin som helt plötsligt hade blivit 'mammas-lilla-pojke-som-ler-till-alla'
Jag petade till honom i revbenen med armbågen så att han skulle sluta, men nej då. Han fortsatte lé. Sierra log tillbaka och kollade ut mot köket.
"Jag har gjort en köttfärspaj. Ni har väll inte ätit lunch?" Jag skakade lätt på huvudet och la en hand på min mage som högt kurrade till. Sierra skrattade till och log stort mot mig och Justin. Kunde inte de två sluta lé någon gång?
"Bra, kom och ät då! Eller jag kan ta fram åt er så kan ni sitta ute på terassen." Föreslog hon. Jag nickade och drog med mig Justin ut till terassen där solen gassade.
"Det är varmt idag." Kommenterade jag för att bryta den stela tystnaden. Justin kollade på mig och sekunden senare brast han ut i skratt.
"Vad är det?" Frågade jag förvånat och drog bort en hårslinga från ansiktet och satte den bakom örat.
"Du pratar om vädret! Av allt!" Skrattade han men avbröt sig när Sierra kom ut med en bricka med två tallrikar och två glas med saft och köttfärspaj.
"Tack Sierra." Tackade jag och tog upp mina bestick och började skyffla in paj i min mun.
-
"Vad ska vi göra nu då?" Frågade jag när vi hade ätit upp. Justin ryckte på axlarna och lutade sig tillbaka i stolen.
"Jag vet inte riktigt. Vad tycker du?" Frågade han min fråga. Jag suckade djupt.
"Justin, svara inte på min fråga med en fråga. Jag frågade ju dig för att jag inte visste! Right?" Han nickade.
"Ska vi gå till Haley?" Föreslog han och kollade på Haley's stora hus.
Jag nickade gillandes och tog med mina saker in till köket där Sierra stod och bakade Cupcakes. Gud,blev kvinnan aldrig trött?
"Vi går över till Haley." Sa jag stelt och la ner mina och Justin's tallrikar i diskmaskinen. Hon nickade lätt och koncentrerade sig på cupcakes'en igen.
"Komigen Biebs." Utbrast jag och gick ut till hallen och sedan ut igen. Solen stod högt upp på himmeln. Undra hur varmt det var i Sverige. Om det regnade?
"Kommer du eller?" Frågade Justin och väckte mig ur mitt lilla dagdrömmande.
"Mmm.." Mumlade jag till svars och gick efter honom mot Haley's hus. Jag greppade tag om dörrklaffen, precis som första gången. Men den här gången var det inte Mrs. Sims som öppnade. Inte Haley heller..
Vem öppnade?! Det kommer mer, Men kommentera ändå!


Kommentarer

ella skriver:

jättebra! :)

Datum: 2012-04-01 - Tid: 17:53:38 -


Hanna skriver:

Like it!!

Datum: 2012-04-01 - Tid: 17:54:26 -


Anonym skriver:

Gud så spännande<3

Datum: 2012-04-01 - Tid: 18:57:25 -


Josse skriver:

Jättebra! :)

Datum: 2012-04-01 - Tid: 19:25:58 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Anonym skriver:

hur lång blir den här?

Bästa btw!!<3

Datum: 2012-04-01 - Tid: 19:51:16 -


Anonym skriver:

MER! :D

Datum: 2012-04-01 - Tid: 19:58:30 -


jenny skriver:

MEEER!!!! <33

Datum: 2012-04-01 - Tid: 20:15:06 - URL: http://delfinblondin.blogg.se/


alex skriver:

Jätte bra !!! Skynda med att skriv mer <33 xx

Datum: 2012-04-01 - Tid: 22:06:55 - URL: http://itsonltonedirectiontomyheart.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback