Kapitel 16- She again

Jag åkte upp och när jag kom fram såg jag Justin och Selena sitta i salen på två stolar.
Selena? Vad gör hon här? Tänkte jag men orkade inte bry mig. Justin skulle aldrig vara otrogen och jag kan ju inte förbjuda honom med o vara med tjejer.
Jag gick fram och då kollade Justin upp. Han reste sig upp och vi kramades länge. Det kändes skönt att jag var Justin's nu men för Selena var det här krig...

Jag åkte till Sjukhuset och åkte uppåt i hissen.
När jag kom upp gick jag fram mot dörren men då stoppade en sjuksköterska mig.
-Tyvärr men Bruce måste vila. Sa hon och log ett tillgjort leénde.
Jag nickade förstående och gick och satte mig med huvudet full av tankar.
-
När jag hade suttit där ett tag såg jag en gestalt röra sig mot mig i ögonvrån. Jennifer. Tänkte jag.
Jag vände huvudet ditåt och där gick Selena. Vad gjorde hon här?
-Hej Justin. Sa hon och log.
-Hej.. Svarade jag tyst.
Hon satte sig ner och la en hand på min rygg.
-Justin.. Förlåt? Kan vi inte bli vänner igen? Snälla?
Jag vände mig mot henne och hon putade med underläppen lite. Det såg rätt komiskt ut faktiskt.
-Jo visst. Sa jag och tvingade fram ett leénde.
Hon log jätte stort nu. Hon var faktiskt rätt vacker... Nej Justin! Du har Jen. Jag skakade lätt på huvudet för o bli av med tankarna.
Nu hade bi suttit där i en timme och bara pratat minnen. Om resan till Hawaii, om när Jaxon kräcktes över henne..
Nu vände jag huvudet mot henne och hon bet sig i läppen och lutade sig ram mot mig och kysste mig. Jag drog snabbt undan huvudet.
-Selena nej? Okej? Jag har Jen!
-Men hon utnyttjar dig bara.. Mumlade Selena tillräckligt högt ör att jag skulle kunna höra.
-Det vet du ingenting om.. Och om du inte kan respektera att det inte finns något Jelena längre, så tror jag du ska gå.
-Förlåt Justin... Sa hon och jag såg att hon skämdes.
-Hörru? Inga sura miner nu va? Sa jag och försökte få henne på bättre humör.
Jag lyckades också. Hon sken upp i ett leénde direkt.
-Ja Justin. Och jag ska respektera din kärlek till Jennifer.
-Bra sa jag och log. Jag kollade upp och där stod Jen. Jag reste mig upp och kramade om henne.
Jag kände hur Selenas blickar brände i nacken.
Hon hade defenetivt inte kommit över mig...
Justin och jag satte oss ner igen och satt bara där och väntade. Selena satt också där och stirrade rakt fram, på Justin, på våra händer eller på mig.
Det var lite irriterande men jag stod ut för Justin's skull.
-Vill du gå ner till cafeterian babe? Frågade Justin mig. Jag orkade inte säga något utan nickade bara.
Han tog min hand och vi gick mot hissen. Väl inne i hissen vände han sig mot mig och började kyssa mig passionerat.
Om hissen inte hade plingat hade jag väll aldrig fått stopp på honom.
Vu började gå mot cafeterian och köpte varsin Sandwich. När vi åkte upp igen var Selena inte kvar.
Jag orkade inte bry mig så mycket. Justin och jag satte oss ner och efter ett tag så började Justin's ögonlock darra.
-Vill du sova i mitt knä? Frågade jag och kollade på honom.
Han svarade inte utan la sig ner direkt och log. Jag började leka med hans hår och hans andningar blev tyngre och tyngre.
Jag somnade också till för jag vaknade av att en doktor petade på mig. Jag gnuggade mig lätt i ögonen och drog handen genom håret.
Han pekade menandes på Justin och jag börjde mig ner och började blåsa i hans öra. Först blev han riktigt sur men sen vaknade han.
-Mhmh? Sa han sömndrucket och kollade på doktorn.
-Jo Bruce...

Kommentera! :D

Kommentarer

Lisa skriver:

Jättebra :)

Datum: 2011-12-30 - Tid: 22:57:04 -


Mig skriver:

Ganska bra faktiskt....kanske inte en av dom bästa, men jag vill ha mer! :D

Datum: 2011-12-31 - Tid: 09:56:52 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback