Kapitel 13- Christmas Love ♥

I förra kapitlet:
-Ja som nivet har ju JAG haft sex med JUSTIN bieber så jag borde bli ordförande i vår Stalk-Bieber klubb? Uppfattat?! Röt hon till de andra. De såg ut att vara rädda för henne så de nickade bara.
Jag skrattade lite tyst för mig själv och fokuserade på Mandys och Sid's samtal istället. Men det gick inte.. Jag tänkte på Honom...

Jag kände att jag behövde åka hem efter ett tag eftersom jag hade ont i huvudet.
Mandy och Sid sa att det var OK och vi började gå mot en taxi. Jag fick inte köra eftersom jag hade brutit foten.
När vi stannade utanför mitt hus sa jag god jul och hejdå.
Jag gick direkt till granen och la klapparna under den. Precis då öppnades dörren. Jag vände mig om och där stod mamma med kassar fulla av julmat.
-Gumman jag har en rolig sak o berätta! Sa hon hypert.
-Vadå?  frågade jag.
-Pappa kommer hem imorgon!! Sa hon och log stort.
Jag började le och skrika. Efter ett tag blev jag så trött att jag gick upp på mitt rum.
Jag gick in i badrummet och fixade mig för natten. Efter det gick jag till sängen och la mig och somnade.
Dagen därpå vaknade jag klockan 11 av frukost på sängen.
Mamma hade komit in med Julmust,Gröt och "The Brown Familys Famous X sandwich"
-God jul mamma, sa jag med ett brett leénde på läpparna.
-God jul gumman, sa hon och kysste mig i pannan. Hon vände sig om och gick ner.
Jag började hugga i och när jag var klar ställde jag mig upp och gick ner.
-Juste gumman, om en timme så ska vi åka och ta av dig gipset.
-Äntligen! Utbrast jag, kunde det här bli en bättre jul?
Jag sprang upp och drog på mig ett par jean's och en tjocktröja som hadee Rudolf med röda mulen på sig.
Jag drog på några lager maskara och gick ner för trappan. Klockan var 20 i 12 nu. Mamma stod redan i hallen och satte på sig sina ytterkläder.
-Komigen nu älskling. Sa hon och lät stressad.
Jag drog på mig ytterkläderna och hoppade ut genom dörren.Vi började gå mot bilen och började köra mot sjukhuset.
Väl framme så såg vi att alla som jobbade hade på sig tomte luvor. Stackars de som behöver jobba på julafton.. tänkte jag.Vi började gå mot ett rum och gick in.
-Ho ho! Sa en doktor som satt där inne. Jag ska ta bort ditt gips idag.
Jag nickade bara och satte mig ner på stolen. Då drog mamma upp pekfingret.
-En fråga bara, varför hade hon bara gipset i 3 dagar?
-Jo det är så att hennes benskada inte var så allvarlig. Svarade doktorn och satte igång en såg som såg ut som en motorsåg.
När det var klart fick jag en polka stäng och sen gick vi.
När vi kom hem var klockan 1. Mamma gick direkt till köket och började göra iordning maten.
Jag gick upp till mitt rum och drog av mig mina kläder och gick in i badrummet.
Där hände min morgon rock som jag drog på mig innan jag satte upp håret i en boll på huvudet.
Jag gick mot handfatet och tvättade av mig mitt smink. Jag blötte ner håret och satte in hår-inpackning. Jag drog min badmössa över och la mig i badet som jag hade tappat upp.
När jag hade blivit lite skrynklig tvättade jag ur hårinpackningen och klev upp.
Jag tog en handuk och virade runt håret. Jag satte mig ner i min stol i badrummet och började måla naglarna röda med gröna prickar.
När allt var klart gick jag ut och drog på mig min julklädsel. Jag drog också på mig mina svarta pumps och gick ner.
Mamma hade dukat upp hela köket med julmat. Wow vad snabb hon var. Nu kom hon ut från sitt rum med en svart klänning med rött skärp. Hon gick runt och sminkade sig samtidigt.
Sen så drog hon på sig sina röda pumps och sin kappa.
-Jag åker och hämtar pappa nu, sa hon och log snett.
-Okej, sa jag och gick fram och tog en gurkbit. Jag gick runt och gjorde ingenting. Tillslut så satte jag på tv:n.
"-Julkö i hela Stratford.. Det kan vara svårt att ta sig fram på vägarna så vi råder er att stanna hemma.. Nu över till.." Sa gubben i tv:n. Jaha då fick jag väll bara vänta. Jag gick och fotade granen och skickade julmms till alla.
Då plingade det på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Justin med en gitarr. Jag blev chokad och han började spela.
"Baby i will not poud, baby i will not cry, cuz i've got to love this christmas....................
Hey angeel in the snow, i'm under the misteltoe you are the one you're my very own christmas love....."
Han sköng klart hela låten och jag började såklart gråta. Han la sig ifrån gitarren och kollade över mig. Jag kollade upp och ja, där var en mistel. Jag slog armarna runt hans nacke och vi möttes i en lång kyss.
När vi släppte taget kollade vi länge på varandra innan någon sa något.
-God jul, sa han och kysste mig lätt på läpparna.
-God jul Justin.. Svarade jag och kramade om honom.
Ja.. den här julen kunde visst bli bättre.. Tänkte jag och log försiktigt för mig själv.

Kommentera! :) Inget i Justin's perspektiv denna gång

Kommentarer

Anonym skriver:

As bra!!! Längtar sjukt mycket till nästa del skit bra OMG!!!!!!!!!!!!!! <3333333333333333 Sjuuuuukkkttttt braaaaaaa!!!!!!!!!!!

Datum: 2011-12-28 - Tid: 21:43:06 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback