Kapitel 9- I'll stay forever...

-Godnatt min sköna, sa han och jag kände hur jag rös till av välbehag när han sa så. Jag la mig på rygg och somnade direkt.
Jag vaknade av ett ryck mitt i natten av att Justin inte låg brevid mig. Jag hörde röster nedifrån så jag smög ut ur rummet.
-Men.. jag kan ju inte hjälpa det! Skrek Justin tyst, det var nog inte för att väcka mig. Han satt i soffan fast nu med en tröja på sig.
Jag gick mot räcket och satte mig på huk. Mitt hjärta stannade när jag såg vem det var.

Charlee - Stay Strong. | ᴛᴙᴜᴇ веƖіевеɼ ♥I wish I had an oceanNever Neverland ♥

Jag vaknade mitt i natten av att det plingade på dörren *pliiing*
-
JAG KOMMER! Ropade jag med hes röst springandes ned för trappen.
När jag öppnade dörren stod någon jag inte hade förväntat mig stå där.... Selena
-Vad vill du? frågade jag ointresserat.
-Kan jag komma in? frågade hon försiktigt och kollade mig över axeln.
Jag suckade högt, steg åt sidan och höll upp dörren så att hon kunde komma in.
-Nåå? Sa jag smått irriterat.
-Jag... Vill be om ursäkt.
-Mitt i natten? frågade jag och höjde ena ögonbrynet.
-Ja, och det var en annan grej också. Sa hon.
-Jaaaaa? sa jag med en suck.
-Min mamma har fått.... M-missfall, sa hon och bröt ihop på vardagsrums golvet med ansiktet i händerna.
Jag visste inte vad jag skulle säga... Jag hade alltid vetat att Selena ville ha ett syskon, Jag kände mig dum.
-Selena? Frågade jag försiktigt och satte mig på huk bredvid henne.

Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg det här. Först för att han var så himla gullig och två, för att jag gillar honom. Jag gör det men det är svårt. Jag vill inte gå så långt och jag vill absolut inte få en massa hatbrev från fans så, det kunde aldrig bli något Junnist.
Jag hörde att det plingade från min mobil. Jag trippade snabbt in i rummet och tog upp min mobil.
"Sid♥" Stod det på skärmen. Jag låste upp och klickade på medelandet.
Avsändare: Sid♥
Mottagare: Jen!
Hey Loser! Har du glömt oss? Nej men kan du hämts upp mig och Mandy idag? Vi börjar ju klockan 8.30 så det kanske är jobbigt att åka skolbuss då? Du behöver inte svara nu ;) Godnatt bby! ♥

Va?! Fan var det måndag imorgon? Jag kollade på klockan. Den var 4. Jag hade sovit i tre timmar så det här kanske var ett bra tillfälle att gå hem? Jag drog på mig kläderna jag hade haft igår och satte upp håret i en hästsvans.
Jag gick ner och där satt Justin och Selena. Han höll om henne och pussade henne i pannan.
-Justin.. Jag tror jag ska gå hem nu. Sa jag med en klump i halsen.
-Va gå? Nu? Klockan är ju 4? Sa han och såg jätte trött ut.
-Haha nej men det är ju skola om några timmar? Jag är ett såkallat "Normal kid"? Remember?
-Men låt mig åtminstonde skjutsa dig.
-Justin lämna mig inte häär.. Sa Selena gnälligt och kollade bitchigt mot mig.
-Men dedt går snabbt sa Justin och böjde sig ner för att kyssa henne.
Han ställde sig upp, drog på sig skorna och öppnade dörren.
När vi hade satt oss i bilen så frågade jag skämtsamt:
-Så det är Jelena igen eller?
Han vek undan blicken och mumlade:
-Vet inte...
Jag försökte hålla mig ur ämnet. När vi var framme så följde han mig till dörren.
Jag vände mig om och kollade in i hans ögon.
-Jaha nu var vi framme då. Sa jag och log.
Han svarade inte utan böjde sig fram och kysste mig. Jag vek undan och kollade på honom.
-Justin.. nej. Du är med Selena.Jag kommer framstå som en bitch som bara försöker stjäla dig.
Innan han hann säga något vände jag mig om och gick in.
Jag sprang in i vardagsrummet och kollade ut genom fönstret. Jag såg hur Justin knöt ihop knogarna och smällde till bilen. Han satte sig i den och körde iväg. Men inte hem till sitt och Patties hus där Selena satt.
Han körde mot Ryans hus. Jag gick upp och tog en dusch. Jag satte på mig en tröja med en rosa stickad kofta över och flätade en fläta av luggen.
Jag gick ner och åt sedan frukost. Sen gick jag upp igen och satte mig vid datan. Jag gick in på Posh24 och kollade på lite skvaller.
När jag såg en bild så hoppade hjärtat upp i halsgropen på mig. Ohnej!

Vad har hänt? Kommentera!

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback