Kapitel 3- Buddy

I förra kapitlet:
Nästa dag vaknade jag ganska sent. Det var ljust i rummet och dörren stod på glänt.
Jag reste mig upp och hade jätte ont i huvudet så jag gick ut i badrummet och drack lite vatten och sköljde av ansiktet. Jag kom inte ihåg ett dugg efter igår men jag var säker på att jag var hos en tjej eftersom det låg smink där.
Jag gick ner för trappan och så någon ligga i soffan och sova. Jag gick fram och såg den vackraste personen jag nånsin sett (näst efter Jazzy) som sov. Det var....

Det var Jennifer. Gud vad vacker hon var när hon låg och sov.Hon ryckte till och vaknade.
Hon gnuggade sig i ögonen och kollade sedan på mig.
-God morgon, sa hon.
-Ja riktig god morgon var det, mumlade jag tyst för mig själv.
-Vill du ha frukost? Frågade hon.
-Ehum.. visst.
Hon böjde sig ner och började plocka fram ägg och bacon ur kylskåpet.
Bara för att starta en konversation sa jag:
-Det snöar ute.
-Va?! Jag trodde det aldrig snöade här?? Gud va kul! Jag hon och la en hårslinga bakom örat.
- Haha undra vart du har fått det ifrån, sa jag och la till ett leénde.
När vi hade ätit frukost gick vi upp på till hennes rum. Jag kom på att jag inte hade kollat på det innan jag gick ner.
Hon öppnade dörren när vi kom upp. Det var riktigt snyggt. Hon hade en stor säng som var obäddad eftersom jag hade legat i den. Sen var det en garderob och ett skrivbord. Det var riktigt snyggt.
(Hennes sovrum. Sängen ska vara obäddad ;) )
Hon gick mot garderoben och började plocka fram kläder.
-Känn dig som hemma sa hon och gick in i badrummet.
Jag satte mig på sängen med ett stort leénde. Plötsligt ringde min telefon.
"Selena" lyste upp skärmen.
Jag tog fram ett linne, kofta och ett par jeans och började gå mot mitt badrum.
-Känn dig som hemma sa jag och gick.
Jag kammade igenom håret, tog några lager med mascaran och satte sedan på mig mina kläder.
När jag kom ut i rummet var Justin inte där. Det låg en lapp på sängen, jag gick dit för att se vad som stod.
"Selena ringde så jag åkte för att träffa henne. Förlåt :( Kram/ Justin"
Jag knöglade ihop pappret och kollade in i spegeln.
Jag behöver en förändring, tänkte jag. Jag satte på mig mina converse och gick ner för trappan. Jag satte på mig min jacka och gick ut. Som Justin hade sagt låg det ett tjockt snö-täcke över hela Stratford.
Jag gick mot bilen, satte mig i den och körde iväg. Jag åkte mot centrum och gick in i frisörsalongen.
-Hej vad skulle du vilja göra? Frågade frisörskan när jag hade satt mig i stolen.
-Ehm, färga och klippa topparna. Svarade jag.
Hon svarade inte utan började fixa och trixa med mitt hår.
Jag blev jätte nöjd med resultatet och betalade och gick.
När jag gick ut ur salongen såg jag Justin och Selena. De höll i hand men så fort Justin såg mig släppte han.
Jag såg Jennifer och släppte Selenas hand. Jennifer hade färgat håret brunt. Hon var skitsnygg i det.
- Justin? Sa Selena.
Vi var framme vid bilen.
-Mhm sa jag och klev in.
Hon satte sig brevid mig och fortsatte sedan:
-Varför släppte du?
- Jag blev svettig sa jag och fake-log.
- Jaha sa hon och log. Hon började sms:a och log hela tiden.
-Vem sms:ar du med? frågade jag.
-Ehum.. Demi sa hon nervöst och vände sedan blicken mot mobilen igen.
Vi åkte till vårt hotell och gick in.
-Justin jag går ut och shoppar. Sa hon och stängde dörren efter sig.
Jag la mig ner på sängen och landade på något hårt.
-Aooo! Utbrast jag och kollade vad det var. Selena's mobil.
Ska jag kolla eller inte? Min nyfikenhet tog över och jag låste upp och gick till "Medelanden"
Jag kände hur jag skakade av ilska när jag såg vem hon hade sms:at med.
Det var absolut inte Demi, det var......

Vem var det Selena sms:ade med? Kommentera!

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback